Najčešća pitanja i odgovori.

Motornim vozilom stranih registracijskih oznaka može u Republici Hrvatskoj upravljati isključivo strani državljanin s boravištem u zemlji registracije, drugi strani državljanin koji ima boraviste u nekoj trećoj zemlji, kao i hrvatski državljanin koji ima uobičajeno mjesto boravka u inozemstvu, pri čemu se vozilo može sveukupno nalaziti i koristiti u Republici Hrvatskoj najvise šest mjeseci u dvanaestomjesečnom razdoblju, nakon čega mora napustiti carinsko područje. Hrvatski ili strani državljanin koji ima uobičajeno mjesto boravka u Republici Hrvatskoj ne smije koristiti vozilo stranih registracijskih oznaka u RH, neovisno što eventualno posjeduje vozačku dozvolu zemlje registracije. Iznimke su kad hrvatski državljanin posjeduje važeću radnu ili boravišnu vizu države u kojoj je vozilo registrirano, kad je vlasnik vozila ili kad je u vozilu prisutan vlasnik vozila.

Ako se utvrdi da osoba za upravljačem stranog automobila krši zakon, odnosno da osoba s prebivalištem ili uobičajenim boravištem u RH zapravo vozi automobil koji ima strane tablice i nije legalno uvezen u Hrvatsku, slijedi oduzimanje vozila, koje se potom stavlja pod carinski nadzor. Za carinsko-prekršajno djelo povrede privremenog uvoza odredbama carinskog zakona propisane su novčane kazne od 3.000 do 900.000 kuna za pravnu osobu, a od 1.000 do 100.000 kuna za odgovornu osobu u pravnoj osobi, kao i za fizičku osobu. Za obrtnike i osobe koje obavljaju drugu samostalnu djelatnost kazne se kreću od 3.000 do 700.000 kuna.

Dnevna svjetla služe za označavanje vozila i predviđena su za vožnju po danu te niste u prekršaju kad koristite samo njih. Kratka svjetla koja služe za osvjetljavanje ceste potrebno je koristiti noću, kroz tunel ili u slučaju smanjene vidljivost. Neki vozači i u tim uvjetima voze s upaljenim dnevnim svjetlima jer zaborave ili misle da su dnevna svjetla isto što i kratka, a to nije dozvoljeno. Dok je novčana kazna za vožnju danju bez svjetala 300 kuna, kazna za vožnju bez svjetala noću iznosi 500 kuna.

Minimum uvjeta za vožnju djeteta u smjeru vožnje je težina od 9 kg i samostalno ustajanje što je znak da su vratni mišići i ligamenti dovoljno razvijeni da bez kobnih posljedica mogu podnijeti silu koja djeluje pri sudaru i povlači glavu prema naprijed snažnim trzajem.  Ipak, važno je napomenuti da što se dijete dulje vozi okrenuto suprotno smjeru vožnje, to su dulje njegova kralježnica i vrat zaštićeniji u slučaju sudara. Bebe imaju teške glave i slabe vratove, kosti u vratu i ramenima su mekane a ligamenti rastezljivi i ako je beba okrenuta prema naprijed, kod sudara sprijeda tijelo je zadržano pojasem, ali glava nije.

Novija istraživanja preporučuju vožnju u suprotnom smjeru barem do druge godine života, dok je u skandinavskim zemljama uobičajena praksa da se djeca na taj način voze do četvrte godine života.

Prema Bečkoj konvenciji iz 1968 godine svako vozilo u međunarodnom prometu, na zadnjem dijelu, pored svoje registarske pločice mora imati i oznaku države u kojoj je registrirano. Oznaka države mora biti vidljiva sa stražnje strane vozila, a mora ju imati i pripadajuća prikolica. Valjana naljepnica mora biti elipsastog oblika, najmanjih dimenzija 17,5 x 11,5 cm, s crnim obrubom i međunarodnim znakom (HR) otisnutim crnim slovima na bijeloj podlozi. Naljepnica nije valjana ako su na njoj ispisani bilo kakvi drugi znaci, reklame i slično. 
Vozila iz EU, koja u registarskoj tablici imaju uključenu oznaku države u sve države EU mogu putovati bez dodatne oznake, a naljepnicu s oznakom svoje države obavezno moraju imati za putovanja kroz države izvan EU.
HR naljepnica može se kupiti na većini benzinskih postaja.

Prijedlog za postavljanje uspornika odnosno „ležećeg policajca“ potrebno je izravno uputiti svom Mjesnom odboru čije će Vijeće raspraviti o zahtjevu.  Vijeće mjesnog odbora ispitat će stav većine stanara na tom području te donijeti odluku hoće li krenuti u proceduru postave uspornika prometa. Ukoliko od strane Vijeća mjesnog odbora prijedlog bude prihvaćen, zahtjev se stavlja na listu prioriteta Mjesnog odbora za koju moraju biti osigurana financijska sredstva. Nakon toga se Mjesni odbor direktno obraća Rijeka prometu. Stručne službe Rijeka prometa, u suradnji s Odjelom gradske uprave za komunalni sustav, odlučuju postoje li sve prometno-tehničke mogućnosti za realizaciju zahtjeva. Ako je zahtjev moguće realizirati, pristupa se izradi prometnog projekta na koji je potrebno dobiti suglasnosti i dozvole nadležnih institucija, propisanih Zakonom o sigurnosti prometa na cestama.

Ukoliko kupujete rabljeno vozilo obvezno prije kupnje provjerite postoji li za njega neotplaćeni kredit ili leasing ili je predmet ovrhe pa vlasnik ima zabranu otuđenja. Provjeru možete napraviti putem usluge “FINA info šasija” na stranici Zapisnik uložnih prava pokretnina ili slanjem SMS poruke na broj 818058 s ključnom riječi SAS i brojem šasije vozila za koje želite saznati postoji li teret. Cijena SMS usluge je 12,50 kn dok je provjera na stranici besplatna.

 

Autoklub Rijeka prati posjećenost svojih stranica

Web stranica Autokluba Rijeka prati statističku posjećenost svojih stranica isključivo radi dobivanja nužnih informacija o privlačnosti i uspješnosti svojih stranica te pritom koristi uslugu treće strane pod nazivom Google Analytics.
U koliko ne želite da se prikupljeni podaci šalju na obradu odaberite "Ne prihvaćam".
U suprotnom kliknite "Prihvaćam".