Na redovnom tehničkom pregledu s ispitivanjem ispušnih plinova motornih vozila te na izvanrednom tehničkom pregledu nadzornici provjeravaju sljedeće:
3. Uređaji za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju
4. Uređaji koji omogućuju normalnu vidljivost
5. Samonosiva karoserija te šasija s kabinom i nadogradnjom
6. Elementi ovjesa, osovine, kotači
9. Elektro uređaji i elektro instalacije
11. Kontrolni i signalni uređaji
12.Ispitivanje ispušnih plinova motornih vozila (eko test)
13. Uređaj za spajanje vučnog i priključnog vozila
14. Ostali uređaji i dijelovi vozila
16. Registracijske pločice i oznake
1. Uređaj za upravljanje
Uređaj za upravljanje ispituje se subjektivnom ocjenom nadzornika. Prilikom pregleda uređaja za upravljanje može se koristiti sva oprema stanice za tehničke preglede, ovisno o vrsti uređaja za upravljanje.
DIJELOVI KOJI MORAJU BITI PROVJERENI: | NEDOSTACI: | NEISPRAVNOST UREĐAJA JE RAZLOG ZA NEPROLAZAK TP: | KATEGORIJA VOZILA NA KOJOJ SE UREĐAJ PROVJERAVA: |
1. UREĐAJ ZA UPRAVLJANJE | |||
1.1 Kolo upravljača | – iskrivljenost, napuknutost, pričvršćenost, pokidana obloga | DA | M, N |
– teško se pomiče | |||
– prevelika zračnost, slobodni hod | |||
1.2 Stup upravljača | – pričvršćenost | DA | L, M, N |
– iskrivljenost | |||
– laka pokretljivost | |||
1.3 Prijenosni mehanizam upravljača | – pričvršćenost | DA | M, N |
– zračnost (cvilenje, struganje ili lupanje) | |||
– manžete | |||
– zauljenost | |||
1.4 Poluge i zglobovi upravljača | – zračnost | DA | M, N |
– iskrivljenost | |||
– poremećen trag kotača | |||
1.5 Pojačalo sile zakretanja upravljača | – funkcioniranje | DA | M, N |
– stanje elastičnih crijeva i remena | |||
– zauljenje pumpe | |||
– stanje elektromotora | |||
1.6 Amortizer upravljača | – stanje, pričvršćenost | DA | L, M, N |
– propuštanje ulja | |||
1.7 Graničnik kuta zakretanja upravljača | – puknut, iskrivljen | DA | L |
– mogućnost nagnječenja kabela i crijeva | |||
1.8 Zakretno postolje priključnog vozila | – zračnost postolja | DA | O |
– podmazanost |
2. Uređaj za kočenje
Učinkovitost kočnica (koeficijenti kočenja i razlika sila kočenja lijevo – desno) provjerava se na uređaju iz članka 10. točke 1., a za vozila koja zbog svojih tehničkih karakteristika ne mogu biti ispitana na valjcima, učinkovitost kočnica (koeficijent kočenja) ispituje se pomoću uređaja iz članka 10. točke 15.
Ostali dijelovi uređaja za kočenje ispituju se subjektivnom ocjenom nadzornika. Prilikom pregleda uređaja za kočenje mogu se koristiti sva oprema stanice za tehničke preglede, ovisno o vrsti uređaja za kočenje.
DIJELOVI KOJI MORAJU BITI PROVJERENI: | NEDOSTACI: | NEISPRAVNOST UREĐAJA JE RAZLOG ZA NEPROLAZAK TP: | KATEGORIJA VOZILA NA KOJOJ SE UREĐAJ PROVJERAVA: |
2.1 Radna kočnica | – efikasnost (koeficijent kočenja) | DA | L, M, N, O |
– razlika kočenja lijevo – desno | |||
– skokovit porast sile kočenja | |||
2.2 Pomoćna kočnica | – efikasnost (koeficijent kočenja) | DA | L, M, N, O |
– razlika kočenja lijevo – desno | |||
2.3 Parkirna kočnica | – funkcionalnost | DA | O |
– stanje sajli (popucanost, zapletenost, korozija, svinutost, stanje žabica) | |||
– upravljački mehanizam – stanje | |||
2.4 Komanda radne kočnice | – hod (prevelik ili premalen) | DA | L, M, N |
– jastučić protiv klizanja potrošen, nema ga ili je labav | |||
– prevelika zračnost u zglobnim elementima | |||
– prevelik otpor pokretanju | |||
– propuštanje zraka | |||
2.5 Komanda pomoćne kočnice | – poluga iskrivljena, slomljena | DA | M, N |
– potršeni zupci za držanje | |||
– otpuštanjem kočnice poluga se ne vraća samostalno u položaj “otkočeno” | |||
– hod (prevelik ili premalen) | |||
– propuštanje zraka | |||
2.6 Elementi prijenosa sile kočenja (dijelovi zračnog kočnog sustava) | – kruti cjevovod (iskrivljenost, učvršćenost, propusnost, korozija, spojne glave) | DA | M, N, O |
– elastična crijeva (učvršćenost, propusnost, ispucanost, bubrenje, spojne glave) | |||
– kompresor (potrošnja ulja, vrijeme za postizanje tlaka) | |||
– spremnici zraka (korodiranost, oštećenost, loša postavljenost) | |||
– kontrolni manometri u kabini (funkcioniranje) | |||
– regulator tlaka (funkcioniranje, nepravilno podešeni tlakovi, loša postavljenost) | |||
– kočni cilindri (ne brtve, korodiranost, loša postavljenost) | |||
– kočno polužje (iskrivljenost, korozija, nepodmazanost, funkcionalnost, loša postavljenost) | |||
– regulacijski ventili (funkcionalnost, podešenost, propuštanje zraka, korozija, stanje polužja) | |||
– elementi upravljanja i napajanja priključnog vozila (odziv i visina tlakova) | |||
– elementi ABS sustava (el. vodovi, senzori, signal ABS lampice) | |||
2.7 Elementi prijenosa sile kočenja (dijelovi hidrauličnog kočnog sustava) | – kruti cjevovod (iskrivljenost, učvršćenost, propusnost, korozija, spojne glave) | DA | L, M, N, O |
– elastična crijeva (učvršćenost, propusnost, ispucanost, bubrenje, spojne glave | |||
– vakuum pumpa (oštečenost, korodiranost, spoj s motorom) | |||
– regulacijski ventili (funkcionalnost, propuštanje ulja, korozija, stanje polužja) | |||
– kočni cilindri (ne brtve, korodiranost, loša postavljenost, | |||
– kočna tekućina (vrelište) | |||
2.8 Elementi prijenosa sile kočenja (dijelovi mehaničkog kočnog sustava) | – ispucalost sajli | DA | L, M, N, O |
– iskrivljenost ili puknuće prijenosnih poluga | |||
2.9 Izvršeni kočni elementi | – debljina kočnih pločica i pakni | DA | L, M, N, O |
– diskovi (izbrazdanost, napuknutost, površinska izgorenost, debljina vanjskog srha) | |||
– doboši (ispucanost, zauljenost) | |||
2.10 Spojne glave za kočnicu prikolice | – propuštanje zraka | DA | M, N, O |
– ispucanost crijeva | |||
– prikladna duljina crijeva | |||
– stanje brtvi |
3. Uređaji za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju
Podešenost dugog i kratkog svjetla i svjetala za maglu obavlja se na uređaju iz članka 10. točke 4.
Ostali svjetlosni uređaji ispituju se subjektivnom ocjenom nadzornika. Prilikom pregleda svjetlosnih uređaja može se koristiti sva oprema stanice za tehničke preglede, ovisno o vrsti pregledavanih svjetala.
DIJELOVI KOJI MORAJU BITI PROVJERENI: | NEDOSTACI: | NEISPRAVNOST UREĐAJA JE RAZLOG ZA NEPROLAZAK TP: | KATEGORIJA VOZILA NA KOJOJ SE UREĐAJ PROVJERAVA: |
3.1 Kratko svjetlo | – podešenost, | DA | L, M, N |
– intenzitet, broj svjetala, boja, zamučenost stakla, korozija sjenila, položaj, učvršćenost, međusobna povezanost s ostalim svjetlima | |||
3.2 Dugo svjetlo | – podešenost, | DA | L, M, N |
– intenzitet, broj svjetala, boja, zamučenost stakla, korozija sjenila, položaj, učvršćenost, međusobna povezanost s ostalim svjetlima | |||
3.3 Prednje svjetlo za maglu | – podešenost, | DA | M, N |
– intenzitet, broj svjetala, boja, zamučenost stakla, korozija sjenila, položaj, učvršćenost, međusobna povezanost s ostalim svjetlima | |||
3.4 Pokretno svjetlo (reflektori za osvjetljavanje radova) | – funkcioniranje | NE | M, N, O |
3.5 Svjetlo za vožnju unatrag | – intenzitet, boja, položaj, povezanost s mjenjačem, | DA | M, N, O |
3.6 Prednja pozicijska svjetla | – broj svjetala, boja, zamučenost stakla, položaj, učvršćenost, međusobna povezanost s ostalim svjetlima | DA | L, M, N, O |
3.7 Stražnja pozicijska svjetla | – broj svjetala, boja, zamučenost stakla, položaj, učvršćenost, međusobna povezanost s ostalim svjetlima | DA | L, M, N, O |
3.8 Stražnje svjetlo za maglu | – broj svjetala, boja, zamučenost stakla, položaj, učvršćenost, međusobna povezanost s ostalim svjetlima | DA | M, N, O |
3.9 Parkirna svjetla | – broj, boja, učvršćenost | NE | M, N, O |
3.10 Gabaritna svjetla | – broj, boja, učvršćenost | DA | M, N, O |
3.11 Svjetla registracijske tablice | – broj, boja, učvršćenost | NE | L, M, N, O |
3.12 Žuta rotacijska ili treptava svjetla | – boja, učvršćenost, vidljivost sa svih strana vozila | NE | L, M, N, O |
3.13 Plava ili crvena rotacijska ili treptava svjetla | – boja, učvršćenost, vidljivost sa svih strana vozila | DA | L, M, N, O |
– smije li takvo vozilo biti opremljeno takvim svjetlom | |||
3.14 Katadiopteri | – broj, boja, oblik, učvršćenost, funkcioniranje | DA | L, M, N, O |
3.15 Stop svjetla | – broj, boja, učvrščenost, funkcioniranje | DA | L, M, N, O |
3.16 Pokazivači smjera | broj, boja, učvrščenost, funkcioniranje | DA | L, M, N, O |
3.17 Uređaj za istodobno uključivanje svih pokazivača smjera | – funkcioniranje | DA | M, N, O |
4. Uređaji koji omogućuju normalnu vidljivost
Uređaji koji omogućuju normalnu vidljivost ispituju se subjektivnom ocjenom nadzornika. Prilikom pregleda ovih uređaja može se koristiti sva oprema stanice za tehničke preglede.
DIJELOVI KOJI MORAJU BITI PROVJERENI: | NEDOSTACI: | NEISPRAVNOST UREĐAJA JE RAZLOG ZA NEPROLAZAK TP: | KATEGORIJA VOZILA NA KOJOJ SE UREĐAJ PROVJERAVA: |
4. UREĐAJI KOJI OMOGUĆUJU NORMALNU VIDLJIVOST | |||
4.1 Vjetrobran i druge staklene površine | – neoštečenost, providnost, deformabilnost slike, funkcionalnost pokretnih prozora, | DA | L, M, N, O |
– postavljanje folija | |||
4.2 Brisači i perači vjetrobrana | – funkcioniranje, broj | DA | M, N |
4.3 Retrovizori | – učvrščenost, neoštečenost, funkcionalnost, broj | DA | L, M, N |
5. Samonosiva karoserija te šasija s kabinom i nadogradnjom
Stanje samonosive karoserije te šasije s kabinom i naogradnjom utvrđuje se subjektivnom ocjenom nadzornika. Prilikom pregleda ovih dijelova vozila može se koristiti sva oprema stanice za tehničke preglede.
DIJELOVI KOJI MORAJU BITI PROVJERENI: | NEDOSTACI: | NEISPRAVNOST UREĐAJA JE RAZLOG ZA NEPROLAZAK TP: | KATEGORIJA VOZILA NA KOJOJ SE UREĐAJ PROVJERAVA: |
5.1 Samonosiva karoserija | – korozija, boja, mehanička oštećenja, izbočenost pojedinih elemenata na karoseriji, otvor za nalijevanje goriva, pričvršćenost svih elemenata na karoseriju | DA | L, M, N, O |
5.2 Šasija | – broj šasije | DA | L, M, N, O |
– korozija, boja, mehanička oštećenja, pričvršćenost svih elemenata na šasiju, stanje varova, zakovica, vijaka, deformacije | |||
5.3 Kabina | – korozija, boja, mehanička oštećenja, izbočenost pojedinih dijelova na karoseriji, pričvršćenost za šasiju, pričvršćenost drugih dijelova na kabinu | DA | M, N, O |
5.4 Nadogradnja | – korozija, boja, mehanička oštećenja, izbočenost pojedinih dijelova na karoseriji, pričvršćenost za šasiju, pričvršćenost drugih dijelova na nadogradnju (ljestve, arnjevi, stranice sanduka itd.) | DA | M, N, O |
6. Elementi ovjesa, osovine, kotači
Stanje elemenata ovjesa, osovina i kotača utvrđuje se subjektivnom ocjenom nadzornika. Prilikom pregleda ovih dijelova vozila može se koristiti sva oprema stanice za tehničke preglede.
DIJELOVI KOJI MORAJU BITI PROVJERENI: | NEDOSTACI: | NEISPRAVNOST UREĐAJA JE RAZLOG ZA NEPROLAZAK TP: | KATEGORIJA VOZILA NA KOJOJ SE UREĐAJ PROVJERAVA: |
6.1 Polužje ovjesa | – stanje poluga, mehaničke deformacije, korozija | DA | L, M, N, O |
– dodirivanje poluga od elemente karoserije vozila | |||
– zračnost i pričvrščenost stabilizirajučih poluga | |||
6.2 Zglobovi ovjesa | – stanje gumenih elemenata | DA | L, M, N, O |
– zračnost | |||
6.3 Amortizeri | – stanje zglobnih mjesta prihvata na ovjes i karoseriju | DA | L, M, N, O |
– zauljenost, potrošenost | |||
– korozija, mehanička dotrajalost | |||
6.4 Opruge | – korozija | DA | L, M, N, O |
– mehanička oštećenja | |||
– plastična deformacija | |||
– učvršćenost na karoseriju i ovjes | |||
– stanje gumenih dijelova zračnih jastuka | |||
6.5 Glavina kotača | – zračnost u ležajevima | DA | L, M, N, O |
– korozija | |||
– stanje manžeta | |||
6.6 Naplatci | – korozija | DA | L, M, N, O |
– mehanička deformacija od udaraca | |||
– napuknutost | |||
– nedostajanje pojedinih vijaka za pričvrščenje na glavčinu | |||
6.7 Gume | – dubina gaznog sloja | DA | L, M, N, O |
– istovjetnost guma na istoj osovini | |||
– odgovarajuće karakteristike guma za promatrano vozilo | |||
– stanje bočnice gume |
7. Motor
Stanje motora utvrđuje se subjektivnom ocjenom nadzornika. Prilikom pregleda motora može se koristiti sva oprema stanice za tehničke preglede.
DIJELOVI KOJI MORAJU BITI PROVJERENI: | NEDOSTACI: | NEISPRAVNOST UREĐAJA JE RAZLOG ZA NEPROLAZAK TP: | KATEGORIJA VOZILA NA KOJOJ SE UREĐAJ PROVJERAVA: |
7.1 Oslonci motora | – stanje zglobnih elemenata ovjesa | DA | L, M, N |
7.2 Zauljenost motora | – zauljenost motora oko svih brtvi na motoru i mogučnost kapanja ulja na cestu | DA | L, M, N |
7.3 Ispušni sustav | – pričvršćenje, nepropusnost, mehanička oštećenost, usmjerenost ispušne cijevi, prednabijanje, toplinska i mehanička zaštita katalizatora, spojni kabeli lambda sonde, karakteristike ispuha za promatrano vozilo | DA | L, M, N |
7.4 Usisni sustav | – pričvršćenje, nepropusnost, filtar zraka, prednabijanje, cijev za odzračivanje kućišta motora, spojni kabeli senzora zraka | DA | M, N |
7.5 Sustav za paljenje | – pričvršćenje, stanje dijelova sustava, ispucanost visokonaponskih kabela, spoj visokonaponskih kabela sa svjećicama i razvodnikom, spojni kabeli senzora stanja motora | DA | L, M, N |
7.6 Sustav za napajanje gorivom | – pričvršćenje, stanje dijelova sustava, raspletenost sajli, spoj visokotlačnih vodova s pumpom i brizgaljkama, spojni kabeli senzora stanja motora | DA | L, M, N |
– nepropusnost spremnika goriva i svih vodova kojima gorivo prolazi | |||
7.7 Razvodni mehanizam | – zaštićenost od dodira, zauljenost, zategnutost , istrošenost | DA | M, N |
8. Buka vozila
Ocjena buke vozila utvrđuje se subjektivnom ocjenom nadzornika. Ako se posumnja da vozilo ispušta veću količinu buke od propisane ispitivanje buke treba provesti na prikladnom (propisanom) prostoru van objekta stanice za tehnički pregled pomoću uređaja iz članka 10. točka 9.
DIJELOVI KOJI MORAJU BITI PROVJERENI: | NEDOSTACI: | NEISPRAVNOST UREĐAJA JE RAZLOG ZA NEPROLAZAK TP: | KATEGORIJA VOZILA NA KOJOJ SE UREĐAJ PROVJERAVA: |
8.1 Buka u mirovanju vozila s upaljenim motorom | – pretjerana buka ispušnog ili usisnog sustava motora | DA | L, M, N |
9. Elektro uređaji i elektro instalacije
Ocjena elektro uređaja i instalacije vozila utvrđuje se subjektivnom ocjenom nadzornika. Prilikom pregleda motora može se koristiti sva oprema stanice za tehničke preglede.
DIJELOVI KOJI MORAJU BITI PROVJERENI: | NEDOSTACI: | NEISPRAVNOST UREĐAJA JE RAZLOG ZA NEPROLAZAK TP: | KATEGORIJA VOZILA NA KOJOJ SE UREĐAJ PROVJERAVA: |
9.1 Elektropokretač | – ispravan rad bez metalnih zvukova | DA | L, M, N |
– pričvršćenost | |||
9.2 Generator | – iskrenje | DA | L, M, N |
– gašenje kontrolne lampice nakon starta motora | |||
– stanje remena | |||
9.3 Akumulator | – pričvršćenost | DA | L, M, N |
– nepropusnost | |||
– nekorodiranost el. spojeva | |||
– postojanje oduška van prostora za putnike | |||
9.4 Kontakt brava | – ispravno funkcioniranje | DA | L, M, N |
– mehaničko oštečenje | |||
9.5 Električni vodovi | – izoliranost | DA | L, M, N |
– uredna položenost po vozilu | |||
– eventualna rastopljenost izolacije |
10. Prijenosni mehanizam
Ocjena prijenosnog mehanizma utvrđuje se subjektivnom ocjenom nadzornika. Prilikom pregleda prijenosnog mehanizma može se koristiti sva oprema stanice za tehničke preglede.
DIJELOVI KOJI MORAJU BITI PROVJERENI: | NEDOSTACI: | NEISPRAVNOST UREĐAJA JE RAZLOG ZA NEPROLAZAK TP: | KATEGORIJA VOZILA NA KOJOJ SE UREĐAJ PROVJERAVA: |
10.1 Spojka | – hod papučice spojke | DA | L, M, N |
– stanje papučice spojke | |||
– proklizavanje | |||
10.2 Mijenjač | – stanje, pričvršćenost, zauljenost | DA | L, M, N |
10.3 Vratila, diferencijal i poluvratila | – zračnost u zglobovima | DA | L, M, N |
– stanje manžeta | |||
– mehanička deformacija | |||
– stanje spojki | |||
– zauljenost diferencijala | |||
– pričvršćenost | |||
10.4 Lanac, lančanici, remen, remenice | – zračnost | DA | L |
– stanje prstenova lanca | |||
– istegnuće | |||
– stanje zubaca | |||
– podmazanost | |||
– pričvršćenost |
11. Kontrolni i signalni uređaji
Ocjena kontrolnih i signalnih uređaja utvrđuje se subjektivnom ocjenom nadzornika. Prilikom pregleda kontrolnih i signalnih uređaja može se koristiti sva oprema stanice za tehničke preglede.
DIJELOVI KOJI MORAJU BITI PROVJERENI: | NEDOSTACI: | NEISPRAVNOST UREĐAJA JE RAZLOG ZA NEPROLAZAK TP: | KATEGORIJA VOZILA NA KOJOJ SE UREĐAJ PROVJERAVA: |
11.1 Brzinomjer s putomjerom | – funkcioniranje | DA | L, M, N |
11.2 Kontrolna plava lampa za dugo svjetlo | – funkcioniranje | DA | L, M, N |
11.3 Sirena | – funkcioniranje | DA | L, M, N |
11.4 Tahograf i li nadzorni uređaj (euro tahograf) | – da li je obavljeno ispitivanje | DA | M, N |
11.5 Ograničivač brzine | – postojanje na vozilu sukladno propisima | DA | M, N |
11.6 Svjetlosni ili zvučni signal pokazivača smjera | – funkcioniranje | DA | L, M, N |
11.7 Ostali signalni uređaji za kontrolu rada pojedinih mehanizama ugrađenih na vozilu | – funkcioniranje | DA | L, M, N, O |
12.Ispitivanje ispušnih plinova motornih vozila (eko test)
EKO TEST se sastoji od vizualne kontrole nabrojenih uređaja te mjerenjem sastava ispušnog plina na uređajima iz članka 10. točka 12. i 13. Način mjerenja ispušnih plinova ovisi o vrsti ugrađenog motora u vozilo. Prilikom obavljanja EKO TESTA može se koristiti sva oprema stanice za tehničke preglede.
Izmjerene i izračunate vrijednosti ispušnog plina se uspoređuju s posebno pripremljenim proizvođačkim podacima za EKO TEST, a ako proizvođački podaci nisu poznati, izmjerene i izračunate vrijednosti se uspoređuju s propisanim vrijednostima.
Od 01.listopada 2004. godine ne smije se ovjeriti tehnički pregled vozila ako se na EKO testu utvrdi da vozilo ne zadovoljava propisane uvjete.
DIJELOVI KOJI MORAJU BITI PROVJERENI: | NEDOSTACI: | NEISPRAVNOST UREĐAJA JE RAZLOG ZA NEPROLAZAK TP: | KATEGORIJA VOZILA NA KOJOJ SE UREĐAJ PROVJERAVA: |
12.1 Ispušni sustav | – pričvršćenje, nepropusnost, mehanička oštećenost, usmjerenost ispušne cijevi, prednabijanje, toplinska i mehanička zaštita katalizatora, spojni kabeli lambda sonde | NE | M, N |
12.2 Usisni sustav | – pričvršćenje, nepropusnost, filtar zraka, prednabijanje, cijev za odzračivanje kućišta motora, spojni kabeli senzora zraka | NE | M, N |
12.3 Sustav za paljenje | – pričvršćenje, stanje dijelova sustava, ispucanost visokonaponskih kabela, spoj visokonaponskih kabela sa svjećicama i razvodnikom, spojni kabeli senzora stanja motora | NE | M, N |
12.4 Sustav za napajanje gorivom | – pričvršćenje, stanje dijelova sustava, raspletenost sajli, spoj visokotlačnih vodova s pumpom i brizgaljkama, spojni kabeli senzora stanja motora | NE | M, N |
12.5 Razvodni mehanizam | – zaštićenost od dodira, zauljenost, zategnutost i zadnja izmjena zupčastog remena | NE | M, N |
12.6 BEZ-KAT vozila – ispitivanje volumenskog sadržaja ugljičnog monoksida (CO) u ispušnom plinu na brzini vrtnje praznog hoda | – prevelik CO | DA | M, N |
12.7 REG-KAT vozila – ispitivanje volumenskog sadržaja ugljičnog monoksida (CO) u ispušnom plinu pri povišenoj brzini vrtnje i pri brzini vrtnje praznog hoda. Izračun faktora zraka lambda na povišenoj brzini vrtnje | – prevelik CO | DA | M, N |
– neodgovarajući faktor zraka lambda | |||
12.8 DIZEL – ispitivanje srednjeg stupnja zacrnjenja ispušnog plina | – prevelik srednji stupanj zacrnjenja | DA | M, N |
13. Uređaj za spajanje vučnog i priključnog vozila
Ocjena uređaja za spajanje vučnog i priključnog vozila utvrđuje se subjektivnom ocjenom nadzornika.
Prilikom pregleda električnog priključka na vučnom vozilu koristi se uređaj iz člnaka 10. točke 19., a može se koristiti i sva ostala oprema stanice za tehničke preglede.
DIJELOVI KOJI MORAJU BITI PROVJERENI: | NEDOSTACI: | NEISPRAVNOST UREĐAJA JE RAZLOG ZA NEPROLAZAK TP: | KATEGORIJA VOZILA NA KOJOJ SE UREĐAJ PROVJERAVA: |
13.1 Mehanička spojka | – mehanička potrošenost, korodiranost | DA | M, N, O |
– postojanje dodatnog osigurača | |||
– pričvršćenost za vučno vozilo | |||
13.2 Električni priključak spojke | – ispravna električna spojenost | DA | M, N, O |
– funkcioniranje |
14. Ostali uređaji i dijelovi vozila
Ocjena ostalih uređaja i dijelova vozila utvrđuje se subjektivnom ocjenom nadzornika. Prilikom pregleda ostalih uređaja i dijelova može se koristiti i sva ostala oprema stanice za tehničke preglede.
Ocjena ispravnosti ograničivača brzine na mopedima opremljenim varijatorskim elementima transmisije (točka 14.11) obavlja se na uređaju iz članka 10. točka 20. Stanice za tehnički pregled započet će s ispitivanjem brzine mopeda na redovnom tehničkom pregledu od 01. siječnja 2006. godine.
DIJELOVI KOJI MORAJU BITI PROVJERENI: | NEDOSTACI: | NEISPRAVNOST UREĐAJA JE RAZLOG ZA NEPROLAZAK TP: | KATEGORIJA VOZILA NA KOJOJ SE UREĐAJ PROVJERAVA: |
14.1 Unutrašnjost kabine, sjedala i prostora za putnike | – izbočenost pojedinih oštrih predmeta | DA | L, M, N |
– kvaliteta i čvrstoća sjedala | |||
– unutarnja rasvjeta | |||
– rasvjeta instrument table | |||
14.2 Uređaj za ventilaciju kabine i vjetrobrana | – grijanje i hlađenje kabine (funkcioniranje) | DA | M, N |
14.3 Vrata vozila | – zatvaranje | DA | M, N, O |
– brtvljenje | |||
14.4 Pokretni prozori i krovovi | – zatvaranje | DA | M, N, O |
– brtvljenje | |||
14.5 Brave | – postojanje i funkcioniranje | DA | M, N, O |
– mehanička oštečenost | |||
14.6 Izlazi za slučaj opasnosti | – označenost | DA | M, N, O |
– nezagrađenost od pojedinih predmeta | |||
14.7 Blatobrani | – postojanje | DA | L, M, N, O |
– učvršćenostkorozija | |||
14.8 Branici | – postojanje | DA | M, N, O |
– učvršćenost | |||
– korozija | |||
14.9 Sigurnosi pojasevi | – postojanje | DA | M, N |
– funkcioniranje kopči pojaseva | |||
– neoštečenost pojaseva | |||
– funkcioniranje brzih spojki pojaseva | |||
14.10 Dodatne komande za vozilo kojim upravlja osoba s tjelesnim nedostacima | – postojanje | DA | L, M |
– ispravno funkcioniranje | |||
14.11 Kontrola ispravnosti ograničivača brzine na mopedima opremljenim varijatorskim elementima transmisije | – ispravno funkcioniranje | DA | L |
15. Oprema vozila
Ocjena opreme vozila utvrđuje se subjektivnom ocjenom nadzornika. Prilikom pregleda opreme vozila može se koristiti i sva ostala oprema stanice za tehničke preglede.
Nadzornik je dužan upozoriti vozača na eventualne nedostake u opremi vozila.
DIJELOVI KOJI MORAJU BITI PROVJERENI: | NEDOSTACI: | NEISPRAVNOST UREĐAJA JE RAZLOG ZA NEPROLAZAK TP: | KATEGORIJA VOZILA NA KOJOJ SE UREĐAJ PROVJERAVA: |
15.1 Aparat za gašenje požara | – postojanje | DA | M, N |
– provjera roka do kada vrijedi ispitivanje | |||
15.2 Sigurnosni trokut | – postojanje | DA | M, N |
– provjera ispravnosti | |||
15.3 Kutija prve pomoći | – postojanje i urednost materijala | DA | M, N |
15.4 Klinasti podmetači | – postojanje | DA | N |
15.5 Čekić za razbijanje stakla u slučaju nužde | – postojanje | DA | M |
15.6 Rezervne žarulje | – postojanje | DA | M, N |
15.7 Rezervni kotač | – postojanje, stanje | DA | M, N, O |
– postojanje opreme koja zamjenjuje rezervni kotač |
16. Registracijske pločice i oznake
Ocjena registracijskih pločica i oznaka utvrđuje se subjektivnom ocjenom nadzornika. Za vrijeme pregleda registracijskih pločica i oznaka može se koristiti sva oprema stanice za tehničke preglede.
DIJELOVI KOJI MORAJU BITI PROVJERENI: | NEDOSTACI: | NEISPRAVNOST UREĐAJA JE RAZLOG ZA NEPROLAZAK TP: | KATEGORIJA VOZILA NA KOJOJ SE UREĐAJ PROVJERAVA: |
16.1 Registracijske pločice | – postojanje, originalnost, neoštećenost, ugradnja | DA | L, M, N, O |
16.2 Ploče za »teška vozila« | – postojanje, originalnost, neoštećenost, ugradnja | DA | N |
16.3 Ploče za »duga vozila« | – postojanje, originalnost, neoštećenost, ugradnja | DA | O |
16.4 Ploče za »spora vozila« | – postojanje, originalnost, neoštećenost, ugradnja | DA | L, M, N, O |
17. Plinska instalacija
Ocjena plinske instalacije utvrđuje se pomoću uređaja iz članka 10. točke 22. kao i subjektivnom ocjenom nadzornika. Za vrijeme pregleda plinske instalacije može se koristiti sva oprema stanice za tehničke preglede.
DIJELOVI KOJI MORAJU BITI PROVJERENI: | NEDOSTACI: | NEISPRAVNOST UREĐAJA JE RAZLOG ZA NEPROLAZAK TP: | KATEGORIJA VOZILA NA KOJOJ SE UREĐAJ PROVJERAVA: |
17.1 Spremnik plina | – usklađenost s posebnim propisima | DA | L, M, N |
– oštećenost, nepropusnost, učvršćenost | |||
17.2 Armatura spremnika plina | – usklađenost s posebnim propisima | DA | L, M, N |
– oštećenost, nepropusnost, učvršćenost | |||
17.3 Priključak za punjenje | – usklađenost s posebnim propisima | DA | L, M, N |
– oštećenost, nepropusnost, učvršćenost | |||
17.4 Priključak za pražnjenje | – usklađenost s posebnim propisima | DA | L, M, N |
– oštećenost, nepropusnost, učvršćenost | |||
17.5 Višesmjerni ventil | – usklađenost s posebnim propisima | DA | L, M, N |
– oštećenost, nepropusnost, učvršćenost | |||
17.6 Pokazivač količine plina | – usklađenost s posebnim propisima | DA | L, M, N |
– oštećenost, nepropusnost, učvršćenost | |||
17.7 Pročistač plina | – usklađenost s posebnim propisima | DA | L, M, N |
– oštećenost, nepropusnost, učvršćenost | |||
17.8 Isparivač plina | – usklađenost s posebnim propisima | DA | L, M, N |
– oštećenost, nepropusnost, učvršćenost | |||
17.9 Regulator tlaka | – usklađenost s posebnim propisima | DA | L, M, N |
– oštećenost, nepropusnost, učvršćenost | |||
17.10 Ventil plina | – usklađenost s posebnim propisima | DA | L, M, N |
– oštećenost, nepropusnost, učvršćenost | |||
17.11 Ventil tekućeg goriva | – usklađenost s posebnim propisima | DA | L, M, N |
– oštećenost, nepropusnost, učvršćenost | |||
17.12 Vodovi visokog tlaka (VT) | – usklađenost s posebnim propisima | DA | L, M, N |
– oštećenost, nepropusnost, učvršćenost | |||
17.13 Vodovi niskog tlaka (NT) | – usklađenost s posebnim propisima | DA | L, M, N |
– oštećenost, nepropusnost, učvršćenost | |||
17.14 Vodovi sredstva za grijanje | – usklađenost s posebnim propisima | DA | L, M, N |
– oštećenost, nepropusnost, učvršćenost | |||
17.15 Električni uređaji i instalacije | – usklađenost s posebnim propisima | DA | L, M, N |
– oštećenost, nepropusnost, učvršćenost | |||
17.16 Lambda sonda | – oštećenost, nepropusnost, učvršćenost | DA | L, M, N |
17.17 Regulator količine plina | – usklađenost s posebnim propisima | DA | L, M, N |
– oštećenost, nepropusnost, učvršćenost | |||
17.18 Elektronički uređaj za lambda kontrolu | – oštećenost, nepropusnost, učvršćenost | DA | L, M, N |
17.19 Mješač plina | – usklađenost s posebnim propisima | DA | L, M, N |
– oštećenost, nepropusnost, učvršćenost | |||
17.20 Brizgaljke plina | – usklađenost s posebnim propisima | DA | L, M, N |
– oštećenost, nepropusnost, učvršćenost |