Cjelogodišnje gume - dobar ili skup kompromis?HAK i partneri testirali su sedam cjelogodišnjih guma u dimenzijama 235/55 R17
- 03.09.2020
- Objavio: Lara Vrsalović
- Kategorija: AK Rijeka, Magazin, Testovi
U HAK reviji za kolovoz/rujan Hrvatski autoklub objavio je rezultate sedam cjelogodišnjih guma u dimenzijama 235/55 R17. Radi se o dimenzijama koje se najčešće mogu sresti na limuzinama više klase te SUV i MPV vozilima tipa Audi A7 i Q3, Ford Galaxy, Kuga, S-Max i Tourneo, Jaguar XF, Mercedes S-klasa i V-klasa, Opel Astra GTC i Cascada, Volvo S60, V60 i XC70, VW Phaeton, Tiguan…
Na ovom su testu svojstva cjelogodišnjih guma uspoređivana s klasičnim ljetnim i zimskim gumama u maksimalno rigorozni uvjetima. Zimski su uvjeti ostvareni na poligonu prekrivenim snijegom i ledom, gdje su pozorno promatrani početno ubrzanje, upravljivost i kočenje na snijegu te bočne sile i kočenje na ledu. Za ljetne uvjete osiguran je poligon s temperaturama zraka oko 30°C i temperaturom asfalta oko 50°C. Glavni parametri promatranja ponovno su bili upravljivost i kočenje, ovoga puta na suhom. Za konačnu (pr)ocjenu, svih sedam guma je dodatno testirano i na mokroj podlozi, kako bi se doista provjerile u svim ‘cjelogodišnjim’ uvjetima.
Ako ne radite velike kilometraže, vozite pretežno po gradu i živite u klimatski pogodnom području bez učestalog snijega i leda, cjelogodišnje gume mogu biti zadovoljavajuće rješenje . Ipak, treba imati na umu da takve gume nisu ni blizu kvalitete klasičnog ljetnog ili zimskog pneumatika. Recenzije nisu dobre te bi se u najkraćim crtama moglo reći da ni jedan od ovih sedam proizvoda nije ni blizu kvalitete klasičnog ljetnog ili zimskog pneumatika. Naime, pet guma je dobilo tek oznaku djelomično se preporučuje, dok se dvije uopće ne preporučuju. Najvišu ukupnu ocjenu zaslužio je Continental AllSeasonContact (3.6), iza kojega slijede Goodyear Vector 4Season Gen-2 (3.8), Michelin CrossClimate + (3.9), Nokian Weatherproof (3.9) i Uniroyal AllSeasonExpert 2 (4.3). Vredestein Quatrac pro (5.2) i Bridgestone Weather Control A005 (5.4) na dnu su ove liste.
Kompromis koji ne daje zadovoljavajuće rezultate
Svaka guma je podbacila barem u jednom segmentu, zbog čega joj je ukupna ocjena smanjena. Čak četiri od prvih pet guma su razočarale na suhom, i to zbog konstantne potrebe za sitnijim korekcijama pri visokim brzinama na autoputu (Continental, Goodyear, Nokian i Uniroyal), dok su tri podbacile na snijegu (Michelin, Vredestein i Bridgestone). Od četiri prvospomenute gume, Goodyear Vector 4Season Gen-2 se nije iskazao ni na snijegu, što nas dovodi do sljedećeg zaključka: ako ne provodite puno vremena na autoputu te su vam prosječne karakteristike na mokrom i snijegu prihvatljive, onda Continental AllSeasonContact, Nokian Weatherproof i Uniroyal AllSeasonExpert 2 mogu biti sasvim prihvatljiva rješenja.
DJELOMIČNO SE PREPORUČUJE
Continental AllSeasonContact
+ ukupno najbolje ocijenjena guma, dobra na ledu (među najboljima na testu), najniža potrošnja goriva, vrlo dobar životni vijek
– tek zadovoljava na snijegu (iako među najboljima na testu) i mokrom, samo prihvatljiva na suhom (smanjenje ukupne ocjene)
Goodyear Vector 4Season Gen-2
+ dobra na ledu (među najboljima na testu), dobra kod potrošnje goriva, vrlo dobar životni vijek
– tek zadovoljava na mokrom, samo prihvatljiva na snijegu i suhom (smanjenje ukupne ocjene)
Michelin CrossClimate +
+ dobra na ledu (među najboljima na testu), dobra kod potrošnje goriva, najdulji životni vijek
– tek zadovoljava na suhom (iako među najboljima na testu) i mokrom, samo prihvatljiva na snijegu (smanjenje ukupne ocjene)
Nokian Weatherproof
+ dobra kod potrošnje goriva, dobar životni vijek (iako među najlošijima na testu)
– tek zadovoljava na snijegu (iako među najboljima na testu), tek zadovoljava na ledu (među najlošijima na testu), najlošija na mokrom, najbučnija guma, samo prihvatljiva na suhom (smanjenje ukupne ocjene)
Uniroyal AllSeasonExpert 2
+ dobra na ledu (među najboljima na testu), dobra kod potrošnje goriva, vrlo dobar životni vijek, među najtišim gumama
– tek zadovoljava na snijegu (iako među najboljima na testu), tek zadovoljava na mokrom, najlošija na suhom (smanjenje ukupne ocjene)
NE PREPORUČUJE SE
Vredestein Quatrac pro
+ dobra kod potrošnje goriva (iako najlošija na testu), vrlo dobar životni vijek, među najtišim gumama
– tek zadovoljava na ledu (među najlošijima na testu) i mokrom, samo prihvatljiva na suhom, nedostaci na snijegu (smanjenje ukupne ocjene)
Bridgestone Weather Control A005
+ najbolja na mokrom, dobra na ledu (među najboljima na testu), dobra kod potrošnje goriva, dobar životni vijek (iako među najlošijima na testu)
– tek zadovoljava na suhom (iako među najboljima na testu), najlošija na snijegu (smanjenje ukupne ocjene)
Cjelogodišnja guma je i dalje tek kompromis koji se ni na ovom testu svojim karakteristikama i kvalitetom nije uspio približiti klasičnoj ljetnoj ili zimskoj gumi. Preporuka je jasna: ljetne gume treba koristiti u ljetnim uvjetima, a zimske gume u zimskim, a odabirom cjelogodišnjih guma preuzimate i sigurnosni rizik.
Izvor: revija HAK kolovoz-rujan 2020.
HAK-ov test cjelogodišnjih guma – kolovoz 2020.