Cjelogodišnje gume na testu: mogu li zamijeniti ljetne i zimske?HAK i partneri ispitali su 16 modela u dimenziji 225/45 R17 – rezultati otkrivaju jasnu razliku između premium i jeftinijih proizvođača.

Cjelogodišnje gume sve su popularnije, pa je HAK s partnerima testirao 16 modela dimenzije 225/45 R17. Njihov je zadatak zahtjevan – moraju biti pouzdane na asfaltu zagrijanom do 50 °C, ali i na podlozi ohlađenoj na -15 °C, uz sve temperaturne oscilacije proljeća i jeseni. Iako nije realno očekivati da nadmaše sezonske gume, cilj testa bio je utvrditi koliko im se mogu približiti. Zbog toga su na suhom i mokrom kolniku uspoređivane s ljetnim gumama, a na mokrom i zaleđenom s zimskima.

Rezultati su bili iznimno izjednačeni – od 16 testiranih modela, četiri su ocijenjena kao vrlo preporučljiva, četiri preporučljiva, četiri djelomično preporučljiva i četiri nepreporučljiva. Najbolje ocjene dobili su Goodyear Vector 4Seasons Gen-3, Continental AllSeasonContact 2, Pirelli Cinturato All Season SF 3 i Bridgestone Turanza All Season 6. Preporučljivi su Michelin Crossclimate 2, Dunlop All Season 2, BFGoodrich Advantage All-Season i Viking FourTech Plus. Među slabije ocijenjenima našli su se Vredestein Quatrac Pro+, Barum Quartaris 5, Nexen N’Blue 4Season 2 i Superia Ecoblue2 4S, dok su najmanju razinu sigurnosti pokazali CST Medallion All Season ACP1, APlus AS909, Arivo Carlorful A/S i Petlas Multi Action PT565.

Najveće razlike u kvaliteti uočene su pri testu zaustavnog puta sa 100 km/h. Pirelli, Bridgestone, Michelin i BFGoodrich postigli su najbolje rezultate, dok su Viking, Petlas, CST i Barum bili najslabiji. Iako razlika od 7,3 metra (38 do 45,3 m) ne djeluje velika, u praksi je značajna – na mjestu gdje se Pirelli zaustavio, Barum je još uvijek vozio 40 km/h. U prosjeku, vrlo preporučljive gume zaustavljale su se nakon 40 metara, preporučljive nakon 41,3, djelomično preporučljive nakon 42,7, a nepreporučljive nakon 43,3 metra.

Zaključak testa potvrđuje da cjelogodišnje gume nude kompromis između udobnosti i sigurnosti, no razlike među brendovima su očite. Premium proizvođači i dalje pružaju najbolju ravnotežu performansi kroz sva četiri godišnja doba.

cjelogodišnje gume

Vrlo preporučljivo

Goodyear Vector 4Seasons Gen-3

+ sigurna na mokrom, sigurna u zimskim uvjetima, vrlo visoka predviđena kilometraža, vrlo niska abrazivnost, mala težina i niska potrošnja goriva
manji nedostaci na suhom, manji nedostaci u zimskim uvjetima

Continental AllSeasonContact 2

+ precizna i sigurna u vožnji na limitu na suhom, sigurna na mokrom i u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva
nešto teža guma

Pirelli Cinturato All Season SF3

+ precizna i sigurna u vožnji na limitu na suhom, sigurna na mokrom, visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva, mala težina
manji nedostaci u zimskim uvjetima

Bridgestone Turanza All Season 6

+ sigurna na suhom i mokrom, visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva
manji nedostaci u preciznosti na suhom, manji nedostaci u zimskim uvjetima, nešto teža guma


Preporučljivo

Michelin Crossclimate 2

+ precizna i sigurna u vožnji na limitu na suhom i u zimskim uvjetima, visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva
manji nedostaci na mokrom

Dunlop All Season 2

+ dobra u kočenju i upravljanju na mokrom, sigurna u zimskim uvjetima, vrlo visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, dobra učinkovitost
nedostaci na suhom, manji nedostaci kod akvaplaninga

BFGoodrich Advantage All-Season

+ precizna i sigurna u vožnji na limitu na suhom i u zimskim uvjetima, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva
nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža

Viking FourTech Plus

+ visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, dobra učinkovitost
nedostaci na suhom, manji nedostaci na mokrom i u zimskim uvjetima


Djelomično preporučljivo

Vredestein Quatrac Pro+

+ visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva
slaba na suhom, manji nedostaci na mokrom i u zimskim uvjetima, veća težina

Barum Quartaris 5

+ sigurna u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva
slaba na suhom, nedostaci na mokrom

Nexen N’Blue 4Season 2

+ dobra u zimskim uvjetima, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva
slaba na suhom, nedostaci na mokrom, niža kilometraža, veća težina

Superia Ecoblue2 4S

+ dobra u zimskim uvjetima, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva, mala težina
nedostaci na suhom, slaba na mokrom


Ne preporučuje se

CST Medallion All Season ACP1

+ dobra predviđena kilometraža, dobra abrazivnost
nedostaci na suhom i mokrom, vrlo slaba u zimskim uvjetima, veća težina

APlus AS909

+ vrlo visoka kilometraža, niska abrazivnost, vrlo niska potrošnja goriva
slaba na suhom, vrlo slaba na mokrom, nedostaci u zimskim uvjetima, veća težina

Arivo Carlorful A/S

+ visoka kilometraža, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva
slaba na suhom i mokrom, nedostaci u zimskim uvjetima

Petlas Multi Action PT565

+ dobra kilometraža, dobra abrazivnost, niska potrošnja goriva
slaba na suhom i mokrom, najslabija u zimskim uvjetima, veća težina

Izvor: revija HAK kolovoz-rujan 2025.
Ostali testovi

Niste pronašli što ste tražili?

Kontaktirajte Autoklub Rijeka za više informacija ili postavite upit.

Učlanite sebe ili cijelu svoju obitelj u Autoklub Rijeka.

Autoklub Rijeka prati posjećenost svojih stranica

Web stranica Autokluba Rijeka prati statističku posjećenost svojih stranica isključivo radi dobivanja nužnih informacija o privlačnosti i uspješnosti svojih stranica te pritom koristi uslugu treće strane pod nazivom Google Analytics.

U koliko ne želite da se prikupljeni podaci šalju na obradu odaberite "Ne prihvaćam".

U suprotnom kliknite "Prihvaćam".