Cjelogodišnje gume na testu: mogu li zamijeniti ljetne i zimske?HAK i partneri ispitali su 16 modela u dimenziji 225/45 R17 – rezultati otkrivaju jasnu razliku između premium i jeftinijih proizvođača.
- 10.10.2025
- Objavio: Lara Vrsalović
- Kategorija: AK Rijeka, Magazin, Testovi

Cjelogodišnje gume sve su popularnije, pa je HAK s partnerima testirao 16 modela dimenzije 225/45 R17. Njihov je zadatak zahtjevan – moraju biti pouzdane na asfaltu zagrijanom do 50 °C, ali i na podlozi ohlađenoj na -15 °C, uz sve temperaturne oscilacije proljeća i jeseni. Iako nije realno očekivati da nadmaše sezonske gume, cilj testa bio je utvrditi koliko im se mogu približiti. Zbog toga su na suhom i mokrom kolniku uspoređivane s ljetnim gumama, a na mokrom i zaleđenom s zimskima.
Rezultati su bili iznimno izjednačeni – od 16 testiranih modela, četiri su ocijenjena kao vrlo preporučljiva, četiri preporučljiva, četiri djelomično preporučljiva i četiri nepreporučljiva. Najbolje ocjene dobili su Goodyear Vector 4Seasons Gen-3, Continental AllSeasonContact 2, Pirelli Cinturato All Season SF 3 i Bridgestone Turanza All Season 6. Preporučljivi su Michelin Crossclimate 2, Dunlop All Season 2, BFGoodrich Advantage All-Season i Viking FourTech Plus. Među slabije ocijenjenima našli su se Vredestein Quatrac Pro+, Barum Quartaris 5, Nexen N’Blue 4Season 2 i Superia Ecoblue2 4S, dok su najmanju razinu sigurnosti pokazali CST Medallion All Season ACP1, APlus AS909, Arivo Carlorful A/S i Petlas Multi Action PT565.
Najveće razlike u kvaliteti uočene su pri testu zaustavnog puta sa 100 km/h. Pirelli, Bridgestone, Michelin i BFGoodrich postigli su najbolje rezultate, dok su Viking, Petlas, CST i Barum bili najslabiji. Iako razlika od 7,3 metra (38 do 45,3 m) ne djeluje velika, u praksi je značajna – na mjestu gdje se Pirelli zaustavio, Barum je još uvijek vozio 40 km/h. U prosjeku, vrlo preporučljive gume zaustavljale su se nakon 40 metara, preporučljive nakon 41,3, djelomično preporučljive nakon 42,7, a nepreporučljive nakon 43,3 metra.
Zaključak testa potvrđuje da cjelogodišnje gume nude kompromis između udobnosti i sigurnosti, no razlike među brendovima su očite. Premium proizvođači i dalje pružaju najbolju ravnotežu performansi kroz sva četiri godišnja doba.
Vrlo preporučljivo
Goodyear Vector 4Seasons Gen-3
+ sigurna na mokrom, sigurna u zimskim uvjetima, vrlo visoka predviđena kilometraža, vrlo niska abrazivnost, mala težina i niska potrošnja goriva
– manji nedostaci na suhom, manji nedostaci u zimskim uvjetima
Continental AllSeasonContact 2
+ precizna i sigurna u vožnji na limitu na suhom, sigurna na mokrom i u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva
– nešto teža guma
Pirelli Cinturato All Season SF3
+ precizna i sigurna u vožnji na limitu na suhom, sigurna na mokrom, visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva, mala težina
– manji nedostaci u zimskim uvjetima
Bridgestone Turanza All Season 6
+ sigurna na suhom i mokrom, visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva
– manji nedostaci u preciznosti na suhom, manji nedostaci u zimskim uvjetima, nešto teža guma
Preporučljivo
Michelin Crossclimate 2
+ precizna i sigurna u vožnji na limitu na suhom i u zimskim uvjetima, visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva
– manji nedostaci na mokrom
Dunlop All Season 2
+ dobra u kočenju i upravljanju na mokrom, sigurna u zimskim uvjetima, vrlo visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, dobra učinkovitost
– nedostaci na suhom, manji nedostaci kod akvaplaninga
BFGoodrich Advantage All-Season
+ precizna i sigurna u vožnji na limitu na suhom i u zimskim uvjetima, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva
– nedostaci na mokrom, prosječna predviđena kilometraža
Viking FourTech Plus
+ visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, dobra učinkovitost
– nedostaci na suhom, manji nedostaci na mokrom i u zimskim uvjetima
Djelomično preporučljivo
Vredestein Quatrac Pro+
+ visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva
– slaba na suhom, manji nedostaci na mokrom i u zimskim uvjetima, veća težina
Barum Quartaris 5
+ sigurna u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva
– slaba na suhom, nedostaci na mokrom
Nexen N’Blue 4Season 2
+ dobra u zimskim uvjetima, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva
– slaba na suhom, nedostaci na mokrom, niža kilometraža, veća težina
Superia Ecoblue2 4S
+ dobra u zimskim uvjetima, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva, mala težina
– nedostaci na suhom, slaba na mokrom
Ne preporučuje se
CST Medallion All Season ACP1
+ dobra predviđena kilometraža, dobra abrazivnost
– nedostaci na suhom i mokrom, vrlo slaba u zimskim uvjetima, veća težina
APlus AS909
+ vrlo visoka kilometraža, niska abrazivnost, vrlo niska potrošnja goriva
– slaba na suhom, vrlo slaba na mokrom, nedostaci u zimskim uvjetima, veća težina
Arivo Carlorful A/S
+ visoka kilometraža, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva
– slaba na suhom i mokrom, nedostaci u zimskim uvjetima
Petlas Multi Action PT565
+ dobra kilometraža, dobra abrazivnost, niska potrošnja goriva
– slaba na suhom i mokrom, najslabija u zimskim uvjetima, veća težina
Izvor: revija HAK kolovoz-rujan 2025.
Ostali testovi