Kako voziti u kružnom toku?Kružni tok je oblik raskrižja i u njemu vrijede prometna pravila kao i u svakom drugom raskrižju
- 08.01.2021
- Objavio: Tomislav Šepić
- Kategorija: AK Rijeka, Magazin
Kružni tok je oblik križanja ceste sve prisutniji na našim prometnicama. Prednosti kružnog toka su veća sigurnost i propusnost. Ulazak u kružni tok ne treba najavljivati kao ni vožnju unutar toka, no za izlazak je potrebna najava desnog pokazivača.
Raskrižja su mjesta na kojima se križaju ili spajaju dvije ili više cesta. To je šira prometna površina koja nastaje križanjem ili spajanjem više cesta. Ujedno, raskrižja su mjesta na kojima nastaje najviše prometnih nesreća zbog mnogo konfliktnih točaka. Samim time, sigurnost prometa na raskrižju moguće je povećati smanjenjem broja konfliktnih točaka, pa se u posljednje vrijeme sve se više grade raskrižja s kružnim tokom prometa.
Raskrižja s kružnim tokom prometa mogu biti uređena na više načina. Ako su uređena kao raskrižja glavne i sporedne ceste tada vozila koja ulaze u kružni tok dolaze sa sporedne ceste i dužna su propustiti sva vozila koja se nalaze na kružnom toku.
Tijekom vožnje kružnim tokom vozač mora pozorno pratiti promet oko vozila i oprezno voziti. U raskrižju s kružnim prometnim tokom prometa, može biti jedna ili više prometnih traka.
Kružni tok s jednom prometom trakom
Ako u kružnom toku postoji jedna prometna traka, vožnja je dosta jednostavna. Vozač koji se vozilom isključuje u prvu ulicu, pri ulasku u kružni tok uključuje desni pokazivač smjera. Ako se isključuje u sljedeću ulicu, pri ulasku u kružni tok ne isključuje desni pokazivač smjera, već nakon prolaska sredine prve ulice. Ako u kružnom toku postoji više ulica za isključivanje, vozač koji se vozilom isključuje iz kružnog toka postupa na isti način.
Kružni tok s dvije prometne trake
Ako u kružnom toku postoje dvije prometne trake, vožnja kružnim tokom prometa je složenija. Vozač koji se vozilom isključuje u prvu ulicu, vozi desnom prometnom trakom i pri ulasku u kružni tok uključuje desni pokazivač smjera i isključuje se iz desne prometne trake.
Ako se uključuje u sljedeću ulicu, desni pokazivač smjera uključuje nakon što se vozilom prođe sredinom prve ulice. Ako se isključuje u drugu ili treću ulicu, vozi lijevom prometnom trakom i u kružnom toku se prestrojava u desnu prometnu traku za isključivanje iz kružnog toka uz davanje desnog pokazivača smjera.
Unutar kružnog toka vrijede jednako pravila kao i u prometu. Prestrojavanja su potencijalno opasne radnje, tako da prigodom prestrojavanja, odnosno izlaska iz kružnog toka, ako se nalazimo na unutarnjoj prometnoj traci, moramo propustiti vozila koja prometuju po desnoj prometnoj traci, te iz desne prometne trake izlazimo iz kružnog toka.
Za isključivanje iz kružnog toka prometa, vozač uvijek mora uključiti desni pokazivač smjera.