Test dječjih autosjedalica - čak devet dobrih!HAK i partneri testirali su 18 novih modela dječjih autosjedalica, a ukupni rezultati su solidni

Hrvatski autoklub zajedno sa svojim partnerima nastavlja redovno testiranje dječjih autosjedalica. Pokušavajući pronaći najbolje autosjedalice u 2020. godini, ove se jeseni na testu našlo 18 novih modela.  Elementi koji su se analizirali su sigurnost, jednostavnost upotrebe, ergonomija te sadržaj štetnih sastojaka u presvlakama.
Iako ni jedna sjedalica nije zavrijedila najvišu ocjenu vrlo dobar, čak devet ih je dobrih i sedam zadovoljavajućih. Ocjenu jedva dovoljan nije dobio ni jedan proizvod, a loša su samo dva, oba zbog prisustva previsoke razine štetnih sastojaka u tkanini presvlaka.

Na vrhu se s najboljim prosjekom ocjena našao Joie i-Spin Safe (1.6), ispred Cybex Aton B i-Size + Base M (1.7) i Cybex Aton B i-Size (1.8).

Element sigurnosti

Na području sigurnosti, analizirajući zaštitu pri frontalnim sudarima, sedam je dječjih sjedalica zavrijedilo maksimalnu ocjenu vrlo dobar, i to svih sedam u kojima djeca sjede suprotno od smjera kretanja vozila (ABC Design Tulip, ABC Design Tulip + Isofix Base Tulip, Babystyle Oyster Capsule, Babystyle Oyster Capsule + Duofix Isofix Base, Cybex Aton B i-Size, Cybex Aton B i-Size + Base M, Joie i-Spin Safe). U tom položaju nema značajnijih pokreta između glave i gornjeg dijela tijela prilikom frontalnog udarca pa je sigurnost u takvoj ‘školjci’ zajamčena. S obzirom na to da je vrat u novorođenčadi vrlo ranjiv zbog nedovoljno razvijenih mišića, preporuka je da mala djeca ostanu u tim ‘kontra-smjer’ sjedalicama što je dulje moguće, najmanje do navršene druge godine. Jedini proizvod koji je ozbiljnije podbacio na ovom testu je Avova Sperling-Fix i-Size, jer je tijekom sudara sigurnosni pojas završio pod vratom testne lutke.

Što se tiče zaštite pri bočnim sudarima, najbolje su ocijenjeni Besafe iZi Modular X1 + iZi Modular i-Size Base, Joie i-Spin Safe i Nuna Prym, dok je na testu namještanja pojasa i prilagodljivosti veličini djeteta čak polovica testiranih autosjedalica zaslužilo maksimalnih ‘vrlo dobar’ (Babystyle Oyster Capsule + Duofix Isofix Base, Bébé Confort Mica, Bébé Confort Morion, Besafe iZi Modular X1 + iZi Modular i-Size Base, Joie i-Spin Safe, Maxi-Cosi Mica i Maxi-Cosi Morion). Pohvalno je što ni druga polovica nije značajno zaostala pa su svi oni ‘dobri’.

Jednostavnost uporabe

U drugoj velikoj kategoriji na ovom testu – jednostavnosti uporabe, koja je iznimno važna jer samo kvalitetno montirana sjedalica je sigurna sjedalica, na vrhu su se izdvojila dva vrlo dobra proizvoda predviđena za djecu u dobi od 4 godine i više: Bébé Confort Morion i Maxi-Cosi Morion. Ovakav ishod je u neku ruku i očekivan jer su autosjedalice namijenjene starijoj djeci ipak nešto jednostavnije, s manjim brojem remena, pa je i mogućnost za pogrešnom montažom kod njih ipak nešto manja. Njihova uputstva za uporabu i upozorenja su također ocijenjena jednostavnima i lako razumljivima. Što se, pak, tiče autosjedalica za najmlađe, dobrima su proglašene Cybex Aton B i-Size + Base M (niska razina pogrešne instalacije), Cybex Aton B i-Size (za nijansu veća mogućnost pogreške) i ABC Design Tulip (najveća mogućnost pogreške, ali još prihvatljiva).

Pomoć na cesti za cijelu obitelj?

Ergonomija i štetni sastojci

Na polju ergonomije nije bilo većih oscilacija među testiranim proizvodima te je svih 18 proglašeno dobrima. Od detalja jedino bismo izdvojili da posebno ugodan i opušten položaj tijela nude Babystyle Oyster Capsule + Duofix Isofix Base i Avova Sperling-Fix i-Size, dok možda previše uspravan položaj pronalazimo u modelu Recaro Salia Elite. To može biti nezgodno kad dijete zaspi u vozilu tijekom putovanja i postoji povećani rizik da će mu glava pasti prema naprijed.
Kad se radio o analizi štetnih sastojaka u presvlakama, u čak 13 dječjih autosjedalica nisu pronađeni tragovi kontaminacije, no dvije su autosjedalice ocijenjene ukupnom ocjenom loš baš zbog prisustva previsoke razine štetnih sastojaka TCPP i TDCP u tkanini presvlaka – Babystyle Oyster Capsule i Babystyle Oyster Capsule + Duofix Isofix Base.

adac test autosjedalicaTestovi nisu presudni

Ako želite pronaći najbolje autosjedalice ranijih godina, na stranicama ADAC-a možete pronaći rezultate testiranja autosjedalica od 2015. godina do danas.

Kao i uvijek, napominjemo da se  pri kupovini nije dovoljno voditi  testovima već slijedite ove savjete:

  • U kupovinu je potrebno doći s djetetom i automobilom kako biste isprobali modele dostupne za kupnju prije kupnje
  • Dječju sjedalicu morate moći postaviti što je moguće čvršće u vozilu
  • Potrebno je provjeriti je li duljina pojasa u vozilu dovoljna za sigurno pričvršćivanje sjedala jer pojasevi mogu biti prekratki

Ne zaboravite, nikad nemojte prevoziti dijete u automobilu bez autosjedalice! I najlošija sjedalica bolja je od nikakve i njezinim korištenjem značajno se smanjuje mogućnost zadobivanja teških ozljeda prilikom prometne nesreće.  Dječju autosjedalicu treba koristiti uvijek i bez iznimke, pa čak i na najkraćem putovanju ili odlasku do lokalne trgovine. Da bi autosjedalica pružila djetetu maksimalnu zaštitu u sudaru, ona se mora pravilno koristiti – mora biti pravilno postavljena, mora odgovarati  djetetu i dijete mora biti pravilno vezano. Uvijek se pridržavajte uputa i informacija u uputama za korištenje dječjeg sjedala i u priručniku za vozilo, a ako imate nedoumica, dobra ideja je obratiti se udruzi Roda koja u sklopu svojih aktivnosti educira roditelje o autosjedalicama.
 

Izvor: HAK revija

Ostali testovi

Odgovori

Niste pronašli što ste tražili?

Kontaktirajte Autoklub Rijeka za više informacija ili postavite upit.

Autoklub Rijeka prati posjećenost svojih stranica

Web stranica Autokluba Rijeka prati statističku posjećenost svojih stranica isključivo radi dobivanja nužnih informacija o privlačnosti i uspješnosti svojih stranica te pritom koristi uslugu treće strane pod nazivom Google Analytics.
U koliko ne želite da se prikupljeni podaci šalju na obradu odaberite "Ne prihvaćam".
U suprotnom kliknite "Prihvaćam".