Test dječjih autosjedalica - čak devet dobrih!HAK i partneri testirali su 18 novih modela dječjih autosjedalica, a ukupni rezultati su solidni
- 23.12.2020
- Objavio: Lara Vrsalović
- Kategorija: AK Rijeka, Magazin, Testovi
Hrvatski autoklub zajedno sa svojim partnerima nastavlja redovno testiranje dječjih autosjedalica. Pokušavajući pronaći najbolje autosjedalice u 2020. godini, ove se jeseni na testu našlo 18 novih modela. Elementi koji su se analizirali su sigurnost, jednostavnost upotrebe, ergonomija te sadržaj štetnih sastojaka u presvlakama.
Iako ni jedna sjedalica nije zavrijedila najvišu ocjenu vrlo dobar, čak devet ih je dobrih i sedam zadovoljavajućih. Ocjenu jedva dovoljan nije dobio ni jedan proizvod, a loša su samo dva, oba zbog prisustva previsoke razine štetnih sastojaka u tkanini presvlaka.
Na vrhu se s najboljim prosjekom ocjena našao Joie i-Spin Safe (1.6), ispred Cybex Aton B i-Size + Base M (1.7) i Cybex Aton B i-Size (1.8).
Element sigurnosti
Na području sigurnosti, analizirajući zaštitu pri frontalnim sudarima, sedam je dječjih sjedalica zavrijedilo maksimalnu ocjenu vrlo dobar, i to svih sedam u kojima djeca sjede suprotno od smjera kretanja vozila (ABC Design Tulip, ABC Design Tulip + Isofix Base Tulip, Babystyle Oyster Capsule, Babystyle Oyster Capsule + Duofix Isofix Base, Cybex Aton B i-Size, Cybex Aton B i-Size + Base M, Joie i-Spin Safe). U tom položaju nema značajnijih pokreta između glave i gornjeg dijela tijela prilikom frontalnog udarca pa je sigurnost u takvoj ‘školjci’ zajamčena. S obzirom na to da je vrat u novorođenčadi vrlo ranjiv zbog nedovoljno razvijenih mišića, preporuka je da mala djeca ostanu u tim ‘kontra-smjer’ sjedalicama što je dulje moguće, najmanje do navršene druge godine. Jedini proizvod koji je ozbiljnije podbacio na ovom testu je Avova Sperling-Fix i-Size, jer je tijekom sudara sigurnosni pojas završio pod vratom testne lutke.
Što se tiče zaštite pri bočnim sudarima, najbolje su ocijenjeni Besafe iZi Modular X1 + iZi Modular i-Size Base, Joie i-Spin Safe i Nuna Prym, dok je na testu namještanja pojasa i prilagodljivosti veličini djeteta čak polovica testiranih autosjedalica zaslužilo maksimalnih ‘vrlo dobar’ (Babystyle Oyster Capsule + Duofix Isofix Base, Bébé Confort Mica, Bébé Confort Morion, Besafe iZi Modular X1 + iZi Modular i-Size Base, Joie i-Spin Safe, Maxi-Cosi Mica i Maxi-Cosi Morion). Pohvalno je što ni druga polovica nije značajno zaostala pa su svi oni ‘dobri’.
Jednostavnost uporabe
U drugoj velikoj kategoriji na ovom testu – jednostavnosti uporabe, koja je iznimno važna jer samo kvalitetno montirana sjedalica je sigurna sjedalica, na vrhu su se izdvojila dva vrlo dobra proizvoda predviđena za djecu u dobi od 4 godine i više: Bébé Confort Morion i Maxi-Cosi Morion. Ovakav ishod je u neku ruku i očekivan jer su autosjedalice namijenjene starijoj djeci ipak nešto jednostavnije, s manjim brojem remena, pa je i mogućnost za pogrešnom montažom kod njih ipak nešto manja. Njihova uputstva za uporabu i upozorenja su također ocijenjena jednostavnima i lako razumljivima. Što se, pak, tiče autosjedalica za najmlađe, dobrima su proglašene Cybex Aton B i-Size + Base M (niska razina pogrešne instalacije), Cybex Aton B i-Size (za nijansu veća mogućnost pogreške) i ABC Design Tulip (najveća mogućnost pogreške, ali još prihvatljiva).
Ergonomija i štetni sastojci
Na polju ergonomije nije bilo većih oscilacija među testiranim proizvodima te je svih 18 proglašeno dobrima. Od detalja jedino bismo izdvojili da posebno ugodan i opušten položaj tijela nude Babystyle Oyster Capsule + Duofix Isofix Base i Avova Sperling-Fix i-Size, dok možda previše uspravan položaj pronalazimo u modelu Recaro Salia Elite. To može biti nezgodno kad dijete zaspi u vozilu tijekom putovanja i postoji povećani rizik da će mu glava pasti prema naprijed.
Kad se radio o analizi štetnih sastojaka u presvlakama, u čak 13 dječjih autosjedalica nisu pronađeni tragovi kontaminacije, no dvije su autosjedalice ocijenjene ukupnom ocjenom loš baš zbog prisustva previsoke razine štetnih sastojaka TCPP i TDCP u tkanini presvlaka – Babystyle Oyster Capsule i Babystyle Oyster Capsule + Duofix Isofix Base.
Testovi nisu presudni
Ako želite pronaći najbolje autosjedalice ranijih godina, na stranicama ADAC-a možete pronaći rezultate testiranja autosjedalica od 2015. godina do danas.
Kao i uvijek, napominjemo da se pri kupovini nije dovoljno voditi testovima već slijedite ove savjete:
- U kupovinu je potrebno doći s djetetom i automobilom kako biste isprobali modele dostupne za kupnju prije kupnje
- Dječju sjedalicu morate moći postaviti što je moguće čvršće u vozilu
- Potrebno je provjeriti je li duljina pojasa u vozilu dovoljna za sigurno pričvršćivanje sjedala jer pojasevi mogu biti prekratki
Ne zaboravite, nikad nemojte prevoziti dijete u automobilu bez autosjedalice! I najlošija sjedalica bolja je od nikakve i njezinim korištenjem značajno se smanjuje mogućnost zadobivanja teških ozljeda prilikom prometne nesreće. Dječju autosjedalicu treba koristiti uvijek i bez iznimke, pa čak i na najkraćem putovanju ili odlasku do lokalne trgovine. Da bi autosjedalica pružila djetetu maksimalnu zaštitu u sudaru, ona se mora pravilno koristiti – mora biti pravilno postavljena, mora odgovarati djetetu i dijete mora biti pravilno vezano. Uvijek se pridržavajte uputa i informacija u uputama za korištenje dječjeg sjedala i u priručniku za vozilo, a ako imate nedoumica, dobra ideja je obratiti se udruzi Roda koja u sklopu svojih aktivnosti educira roditelje o autosjedalicama.
Izvor: HAK revija