TEST DJEČJIH AUTOSJEDALICA: savršenih nema, jedan proizvod podbacio!Rigoroznim testovima ovoga je puta bilo podvrgnuto 20 dječjih autosjedalica, čija se kvaliteta provjeravala u četiri ključne kategorije: sigurnost, uporabljivost, ergonomija i štetne supstance. Besprijekornim se nije pokazao ni jedan proizvod, dok je jedan ozbiljno podbacio

Na tradicionalnom testu koji više od 50 godina provode HAK i europski autoklubovi ovoga puta se našlo 20 dječjih autosjedalica, koje su bile podvrgnute temeljitom promatranju u četiri glavne kategorije: sigurnost, jednostavnost korištenja, ergonomija i prisutnost štetnih supstanci. Iako ni jedna dječja autosjedalica nije dobila maksimalnu ocjenu vrlo dobar, njih čak 11 je dobrih, osam ih je zadovoljavajućih, a samo jedna je loša.

Možemo konstatirati da je čak 95% testiranih proizvoda ispunilo propisane zakonske odredbe, a mnogi od njih su demonstrirali i puno više od toga. Podbacila je samo Jané Koos i-Size R1 + iPlatform Comfy, i to zbog neprihvatljivo visoke razine štetnih sastojaka u presvlaci, za koje se sumnja da mogu biti kancerogeni. Tragovi kontaminacije stoga su automatski spustili ovu dječju autosjedalicu na najnižu razinu, iako bi po ostalim ocjenama bila pri vrhu.

I dok su jedni razočarali, drugi su ovoga puta pokazali da znaju učiti na svojim pogreškama. Sjedalica Chicco Kiros i-Size definitivno nije blistala na crash-testu prije godinu i pol, kad se nakon sudara odvojila od svoje Isofix base (Kiros i-Size Base). Međutim, 18 mjeseci kasnije njezin nasljednik – model Chicco Kiros Evo i-Size + Kiros Evo i-Size Base – uredno je prošao ispit I sad svojim malim korisnicima nudi zavidnu zaštitu. Napredak su pokazali i stručnjaci uključeni u razvoj modela Lionelo Antoon RWF, u čijoj su se presvlaci ovoga proljeća također našle potencijalno opasne supstance, no obnovljeni proizvod nazvan Lionelo Antoon Plus više ne odiše kontaminiranim tvarima.

Sigurnost

Što se tiče rezultata u pojedinim kategorijama, na području sigurnosti čak pet modela zavrijedilo je maksimalnu ocjenu vrlo dobar. To se prije svih odnosi na Cybex Cloud Z2 i-Size (prosjek 5.0 od maksimalno 5.5), koji ujedno nudi najbolju zaštitu pri frontalnom (5.1) i bočnom (5.3) sudaru. Ovaj je proizvod iznadprosječno ocijenjen i kod navođenja pojasa te lagane prilagodbe veličini djeteta (4.5), dok je možda za nijansu ispod očekivanja bio kod provjere stabilnosti sjedalice u vozilu (3.7). Međutim, Cybex Cloud Z2 i-Size može biti sveukupno ponosan na svoje rezultate u segmentu sigurnosti, baš kao i Bugaboo Turtle Air + Turtle Air Wingbase i Besafe Stretch (po 4.8), Cybex Cloud Z2 i-Size + Base Z2 (4.7) te Swandoo Curie (4.6). Svi oni su, zapravo, sigurnosni odlikaši!

Inače, i ovaj test je još jednom potvrdio da najveću sigurnost kod frontalnog sudara nude autosjedalice u kojima se djeca voze suprotno od smjera kretanja. Takvom se koncepcijom mogu pohvaliti: Axkid Minikid 3, Besafe Stretch, Bugaboo Turtle Air, Bugaboo Turtle Air + Turtle Air Wingbase, Cybex Cloud Z2 i-Size, Cybex Cloud Z2 i-Size + Base Z2, Jané iMatrix + iPlatform Comfy, Jané Koos i-Size R1 + iPlatform Comfy i Swandoo Curie. U opisu njihovih rezultata stoji da prilikom sudara nema gotovo nikakvih pokreta između glave i trupa, kao ni povećanog pritiska na vrat, što znači da prethodno navedeni proizvodi pružaju podršku kompletnom tijelu djeteta koje sigurno utočište pronalazi u svojoj ‘školjci’. S obzirom na to da je kod beba glava zapravo neproporcionalno teška, a vratni i ostali potporni mišići još nisu dovoljni razvijeni, ovakav tip autosjedalice sa sjedenjem u suprotnom smjeru od smjera kretanja vozila preporučuje se što je dulje moguće (barem do druge godine, pogotovo jer je po nekim napucima obavezan do dobi od 15 mjeseci).

Kod bočnog sudara, pak, najbolju zaštitu pruža osmorka: Axkid Minikid 3, Besafe Stretch, Britax Römer Kidfix i-Size, Bugaboo Turtle Air + Turtle Air Wingbase, Cybex Cloud Z2 i-Size, Cybex Cloud Z2 i-Size + Base Z2, Cybex Sirona Z2 + Base Z2 i Swandoo Curie. Na ovom ispitu njihove su ‘školjke’ najbolje apsorbirale energiju nakon bočnog naleta vozila te su testne lutke bile izložene niskom riziku od ozljeda.

Jednostavnost upotrebe

Drugo veliko istraživačko područje pokrivalo je teme vezane uz uporabljivost dječjih autosjedalica. Budući da samo ispravno instaliran proizvod može pružiti maksimalnu zaštitu, jednostavnost korištenja predstavlja vrlo važan kriterij kod donošenja ukupne ocjene. U tom smislu je važno da se sjedalica može lagano i intuitivno montirati, uz što manji broj koraka. Analizirani su sljedeći segmenti: mogućnost pogrešne upotrebe, pričvršćivanje pojasa, montaža i prilagodba autosjedalice, razumljivost uputstava te mogućnost čišćenja i kvaliteta završne obrade. Na kraju su se na čelu izdvojili Chicco Kiros Evo i-Size + Kiros Evo i-Size Base, Bugaboo Turtle Air + Turtle Air Wingbase i Britax Römer Kidfix i-Size (svi po 4.1), dok su začelje kolone zauzeli jedva zadovoljavajući Axkid Minikid 3 (2.2) i Besafe Stretch (2.1). Kod njih je vjerojatnost pogrešne montaže gotovo nedopustivo visoka.

Pomoć na cesti za cijelu obitelj?

Ergonomija i štetni sastojci

Na polju ergonomije postignut je najbolji rezultatski prosjek, jer jedva zadovoljavajućih i loših ovoga puta nije bilo. Naime, od ukupno 20 proizvoda, njih čak 16 zavrijedilo je ocjenu dobar, dok su zadovoljavajuća samo četiri. Promatrani su prostor koji dijete ima na raspolaganju, prostor koji autosjedalica zauzima u vozilu, sjedeća pozicija i udobnost, a malim pobjednikom na kraju se pokazao Cybex Cloud Z2 i-Size. Ovo područje nikako ne treba podcijeniti, jer samo opušteno i okruženjem zadovoljno dijete može mirno putovati, uz maksimalnu razinu sigurnosti.

Kraj ovoga testa obilježila je analiza štetnih supstanci u presvlakama, gdje u 12 različitih modela nisu pronađeni gotovo nikakvi ili možda tek minimalni tragovi, dok je model Jané Koos i-Size R1 + iPlatform Comfy dobio smanjenje ukupne ocjene upravo zbog (pre)visoke kontaminacije.

Testovi nisu presudni

Ako želite pronaći najbolje autosjedalice ranijih godina, na stranicama ADAC-a možete pronaći rezultate testiranja autosjedalica od 2015. godina do danas.

Kao i uvijek, napominjemo da se  pri kupovini nije dovoljno voditi  testovima već slijedite ove savjete:

  • U kupovinu je potrebno doći s djetetom i automobilom kako biste isprobali modele dostupne za kupnju prije kupnje
  • Dječju sjedalicu morate moći postaviti što je moguće čvršće u vozilu
  • Potrebno je provjeriti je li duljina pojasa u vozilu dovoljna za sigurno pričvršćivanje sjedala jer pojasevi mogu biti prekratki

Ne zaboravite, nikad nemojte prevoziti dijete u automobilu bez autosjedalice! I najlošija sjedalica bolja je od nikakve i njezinim korištenjem značajno se smanjuje mogućnost zadobivanja teških ozljeda prilikom prometne nesreće.  Dječju autosjedalicu treba koristiti uvijek i bez iznimke, pa čak i na najkraćem putovanju ili odlasku do lokalne trgovine. Da bi autosjedalica pružila djetetu maksimalnu zaštitu u sudaru, ona se mora pravilno koristiti – mora biti pravilno postavljena, mora odgovarati  djetetu i dijete mora biti pravilno vezano. Uvijek se pridržavajte uputa i informacija u uputama za korištenje dječjeg sjedala i u priručniku za vozilo, a ako imate nedoumica, dobra ideja je obratiti se udruzi Roda koja u sklopu svojih aktivnosti educira roditelje o autosjedalicama.

U zaključku nam još ostaje ponoviti ono što uvijek naglašavamo: ovaj test dijelom će sigurno pomoći kod izbora autosjedalica namijenjenih vašem djetetu, no nije presudan. Dobro sve proanalizirajte, utvrdite ono što vam najbolje odgovara ovisno o djetetu i vozilu te donesite odluku. A kad dođete kući, prije montaže, pažljivo pročitajte uputstva.
 

Izvor: HAK revija

Ostali testovi

Niste pronašli što ste tražili?

Kontaktirajte Autoklub Rijeka za više informacija ili postavite upit.

Učlanite sebe ili cijelu svoju obitelj u Autoklub Rijeka.

Autoklub Rijeka prati posjećenost svojih stranica

Web stranica Autokluba Rijeka prati statističku posjećenost svojih stranica isključivo radi dobivanja nužnih informacija o privlačnosti i uspješnosti svojih stranica te pritom koristi uslugu treće strane pod nazivom Google Analytics.

U koliko ne želite da se prikupljeni podaci šalju na obradu odaberite "Ne prihvaćam".

U suprotnom kliknite "Prihvaćam".