TEST LJETNIH GUMA: Većina je položila ispit s vrlo dobrom ocjenom!Testirano je čak 18 različitih modela ljetnih guma u dimenziji 225/40 R18, koje se montiraju na sportski orijentirane izvedbe automobila u nižoj srednjoj klasi.
- 10.04.2025
- Objavio: Lara Vrsalović
- Kategorija: AK Rijeka, Magazin, Testovi

U HAK reviji za travanj/svibanj Hrvatski autoklub objavio je rezultate tradicionalnog testa ljetnih guma. Na najnovijem testu HAK i partneri iz europskih autoklubova pod lupu su stavili 18 različitih proizvoda u pomalo egzotičnoj dimenziji 225/40 R18, koja se ugrađuje u sportske inačice automobila u nižoj srednjoj klasi (kao što su Alfa Romeo Giulietta, Cupra Leon, Hyundai IONIQ, KIA ProCeed, Lexus IS, MINI Clubman, Subaru Impreza…). Jedan od ciljeva vlasnika vozila s ovakvim pneumaticima je definitivno povećanje atraktivnosti njihovih metalnih ljubimaca i privlačenje pozornosti, no ovaj test se prvenstveno pozabavio sigurnosnom komponentom u rubnim situacijama. Naime, zbog nekoliko dodatnih četvornih centimetara površine kontakta gume s cestom bilo je zanimljivo promatrati hoće li se vozilo zaustaviti na vrijeme ili hoće li čisto svladati zavoj u kritičnoj situaciji garniranoj kočenjem.
Rezultati testa: sigurnost na prvom mjestu, ali razlike su velike
Brzinski pogled na rezultate navodi na dva zaključka. Prvi – većina pneumatika dobro je odradila ovaj stres test, i drugi – razlika između najboljih i najlošijih čini se da nikad nije bila veća. Što je u neku ruku i očekivano, jer su se među 18 modela na listi našli oni od najpoznatijih, ali i prilično nepoznatih proizvođača. Iako maksimalnu ocjenu izvrstan nitko nije zaslužio, razloga za zadovoljstvo i te kako ima, jer je čak 11 modela proglašeno vrlo preporučljivim, a četiri su preporučljiva. Nažalost, dva proizvoda su samo djelomično preporučljiva, a jedan se nikako ne preporučuje.
Posebno veseli činjenica da prvi put imamo čak dva modela s maksimalnom ocjenom na području sigurnosti. To su Continental SportContact 7 i Bridgestone Potenza Sport, koji su demonstrirali fantastične karakteristike na suhoj podlozi. Ovi proizvodi nude iznimno visoku razinu prianjanja uz podlogu, izvanrednu preciznost te maksimalnu sigurnost čak i u kritičnim vozačkim situacijama. Slične rezultate postižu i na mokroj podlozi, gdje su zadržali izvrstan grip, te klize kroz vodu bez ikakvog napora. U dodatku, Continental SportContact 7 i Bridgestone Potenza Sport nude i zavidnu predviđenu kilometražu, pri čemu je drugospomenuti pneumatik ipak za nijansu manje učinkovit na polju ekološke ravnoteže.
Vrlo preporučljive gume: sigurnost u fokusu, podbačaj u ekološkoj komponenti
Preostalih devet vrlo preporučljivih modela predvode prije svih Michelin Pilot Sport 5 i Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, koji se se istaknuli na polju sigurnosti, a Michelin posebno i kao ekološka guma (najučinkovitija na testu). Vredestein Ultrac Pro, Yokohama Advan Sport V107 i Firestone Firehawk Sport su također briljirali na području sigurnosti, ali i podbacili na ekološkoj komponenti (samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža). Falken Azenis FK520 i Nexen N Fera Sport (gume tzv. nepremium proizvođača s prihvatljivijim cijenama) pokazali su manje nedostatke u udobnosti vožnje na suhom, ali su sve to ispravili kratkim zaustavnim putevima. Dodatni plus im je i visoka predviđena kilometraža. Na dnu vodeće skupine su Dunlop Sport Maxx RT2 i Toyo Proxes Sport 2, koji se nisu uspjeli približiti vrhu tablice uglavnom zbog povećane abrazivnosti (iako Dunlop nudi visoku razinu sigurnosti, a Toyo kvalitetno ponašanje na suhoj podlozi).
Sljedeća četiri modela dobila su ocjenu preporučuje se prvenstveno zbog manjih nedostataka na području sigurnosti, a nisu briljirali ni po pitanju ekologije. Uz to, Ceat SportDrive i Giti GitiSport S2 nisu se iskazali na mokroj, a Kumho Ecsta PS71 i Nokian Tyres Powerproof 1 na suhoj podlozi.
Što donosi začelje?
Tako smo se polako približili začelju redoslijeda, gdje se pneumatici relativno nepoznatih proizvođača Norauto Prevensys 4 i Syron Premium Performance samo djelomično preporučuju. Ovi modeli su pokazali jasne nedostatke na suhoj polozi – nisku razinu preciznosti garniranu konstantnom potrebom za korekcijom putanje, dok je vožnja na limitu iznimno zahtjevna za vozača čije se vozilo kotrlja na ovim gumama. Iako na mokroj podlozi Norauto i Syron nisu toliko loši, sveukupni dojam je blijed i jasna preporuka za njihovu kupnju ne može se izdati.
Na samom kraju poretka je još jedan prilično nepoznati proizvod pod nazivom Doublecoin DC-100, čije se kupnja nikako ne preporučuje. Na suhoj podlozi je jednako slab kao i dva prethodno spomenuta modela, dok je na mokroj podlozi još slabiji te je miljama iza konkurenata.
Najjasniji dokaz tome stiže s testa kočenja od 80 km/h do potpunog zaustavljanja, gdje je razlika između prvoga (Continental) i pretposljednjega (Giti) bila samo 6,2 metra (28,4 – 34,6), a onda je posljednji Doublecoin zaostao dodatnih 10,5 metara, ukupno 16,7 metara (45,1). Drugim riječima – tamo gdje je vozilo opremljeno Continentalovim gumama stalo, vozilo s Doublecoin gumama se kretalo brzinom od 49 km/h, što je opasno brzo i s iznimno dramatičnim mogućim posljedicama.
Možda vas zanima i zašto koristiti ljetne gume?
Izvor: revija HAK travanj-svibanj 2025.
HAK-ov test ljetnih guma – travanj 2025.