Završio je jubilarni 40. Croatia rally, najznačajnije, najveće, najstarije automobilističko natjecanje u Hrvatskoj. Natjecanje je to koje se bodovao za FIA European Rally Champioship, FIA CEZ Rally Trophy, Regionalno prvenstvo Hrvatske, Prvenstvo Hrvatske, Prvenstvo Slovenije i Prvenstvo Srbije a na kojem je prijavljeno 98 posada. Poreč kao sjedište rally-a od 23. do 28.09. bio centar europskog rally-a.

Sve je započelo još u ponedjeljak kada su vozači i njihovi timovi počeli pristizati u Poreč. Tijekom utorka i srijede na rasporedu su bila službena popisivanja 14 brzinskih ispita duž cijelog Istarskog poluotoka. Po posebnom pravilniku rally-a, svaka posada mogla je svaki brzinski ispit proći samo dva puta te morala upisati u radar sve eventualne zamke koje su skrivale skliske istarske ceste.

Nakon popisivanja u četvrtak ujutro uslijedio je admistrativan dio te tehnički pregled a u 12 sati start “shakedown-a”, neka vrsta službenog treninga koji posadama služi za upoznavanje podloge, uštimavanje automobila i jedna vrsta zagrijavanja pred sam start.

U 17,00 sati s glavnog Porečkog trga-Trg Slobode uslijedio je ceremonijalni start 40. Croatia rally-a pred mnoštvom gledatelja i zaljubljenika u autosport i rally. A svi koji su se tih dana našli u Poreču zaista su i imali što i vidjeti, poznate vozače iz svijeta svjetskog i europskog rallly-a te automobile od kojih neki vrijede i preko 100.000 €!

Nakon starta uslijedio je SBI Poreč 1, prvi kružni brzinski ispit na parkiralištu nedaleko sportske dvorane Žatika u dužini od 1,70 km koji je bio više svojevrsni show za publiku.

Za posade onaj pravi dio rally-a započinjao je petak ujutro.

Jutarnji program drugog dana jubilarnog 40. Croatia rallyja 2013.  odvijao se na tri brzinska ispita: Boljun, Učka i Brest. Na BI Boljun 1 i BI Učka 1 nisu startale sve posade te su brzinci prekinuti i pretvoreni u etapu zbog nesrećama. Na BI 2 Boljun 1 izvan staze je izletjela posada  Jovana Jovanović-Nataša Tunguz (Srbija, VW polo). Na BI 3 Učka 1  kod Restauranta Dopolavoro sa staze je izletjela Francuska posada  Germann Bonnefis-Nicolas Furnier ( Renault megane R.S.) te su ozlijeđeni vozač i suvozač. Iz tih razloga oba Brzinska ispita (BI) pretvorena su u etapu te su posade krenule put Opatije a nakon toga opet put Istre na BI 4 Brest 1. Po završetku Bresta slijedio je povratak u Poreč, 30 min vremena u sevisu za odmor i eventualne popravke te odlazak na preostala tri brzinska ispita  Boljun 2, Učka 2, Brest 2. To je ujedno bio i kraj rally za posade koje voze Otvoreno Prvenstvo Hrvatske i Prvenstvo Hrvatske.

Upravo je konkurenciji OPH i PH natupala i posada AK Rijeka; Tomislav Šepić / Hrvoje Šepić u Peugeotu 306 klase 2 (zapremine do 2000 ccm) i zauzela treće mjesto klase 2 te 10. mjesto ukupnog poretka!

T.Sepic / H.Sepic, Peugeot 306

-zadovoljni smo nastupom na Croatia rally-u na kojem nam je u prvom redu bio cilj završiti ovako veliko natjecanje te skupljanje važnih bodova pred nastavak sezone domaćeg prvenstva. Zbog nesreća na prva dva BI i neutralizacije istih bili smo u zaostatku za glavnim konkurentima; Mateša (Honda Civic Type R), Jemrić (Škoda Fabia RS) te Kirinčić (Renault Clio RS). Brzo smo ušli u svoj ritam i već na idućem BI Brest rezultatski neutralizirali prednost konkurenata te zasjeli na treće mjesto klase iza Mađara Varkony-a (Honda Civic R3) i Dobrile ( Citroen DS3 R3). Nakon odlaska u servis i pred odlzak u drugi krug na pewostala tri brzinska ispita odlučili smo sigurnom vožnjom bez rizika od izljetanja privesti rally kraju jer smo bili svjesni da ne možemo parirati Varkony-u i Dobrili u objektivno jačim i novijim autima. Ono što smo planirali smo i ostvarili te upisali na naš konto važne bodove pred nastavak domaće sezone.

Ukupni poredak klase 2 za PH:

1.  Szabolcs Varkonyi / Szabolc Odor     AK Delta Sport                         Honda Civic R3

2. Nikola Dobrila / Zoran Raštegorac     AK D.T Poreč                             Citroën DS3 R3T

3. Tomislav Šepić / Hrvoje Šepić              AK Rijeka                                   Peugeot 306

4. Boro Mateša / Zoran Harapin             AK Zagorje Oroslavlje              Honda Civic TypeR

5. Dejan Kirinčić / Duško Benjeglav       AK Zrinski/AK Delta Timing      Renault Clio RS

6. Branko Jemrić / Marko Stiperski        AK AK AD-Astra/AK Fridge Rac.  Škoda Fabia RS

Ukupni pobjednik 40. Croatia rally-a je Jan Kopecky, tvornički vozač Škode koji je nastupao u prestižnoj Škodi Fafiji S2000 te je ujedno i ovogodišnji Europski Prvak. Iza Kopeckog smjestio se Andreas Aigner (Subaru Impreza STI R4) te Hermann Gassner jun. (Mitshubishi Lancer EVO X).

Hrvatska posada Juraj Šebalj/ Toni Klinc za ovo natjecanje pribavili su konkurentni automobil Škoda fabia S2000 te očekivano dobominirači u domaćem prvenstvu te završili kao prvoplasirani. U konkurenciji Prvenstva Europe držali su 5 mjesto ukupnog poretka ali su trećeg dana natjecanja izletili van ceste te morali okončati svoj nastup.

http://www.youtube.com/watch?v=f4alFTWsC2k

Pred posadama je sada 15-tak dana pauze kada je na rasporedu slijedeći rally PH,  12. i 13.10.2013. 22. Rally Opatija.

 



Odgovori

Autoklub Rijeka prati posjećenost svojih stranica

Web stranica Autokluba Rijeka prati statističku posjećenost svojih stranica isključivo radi dobivanja nužnih informacija o privlačnosti i uspješnosti svojih stranica te pritom koristi uslugu treće strane pod nazivom Google Analytics.
U koliko ne želite da se prikupljeni podaci šalju na obradu odaberite "Ne prihvaćam".
U suprotnom kliknite "Prihvaćam".