7 savjeta za putovanje bez mučnineZašto nam je loše u automobilu ili što je to kinetoza i kako ju ublažiti

„Loše mi je…“  je zadnja stvar koju želite čuti sa zadnjeg sjedala, a još je gore kad ju sami izgovarate. Ako i vi za vrijeme vožnje osjećate mučninu i slabost zapravo patite od kinetoze, bolesti kretanja. Ne radi se uistinu o bolesti već o normalnom odgovoru tijela na pokret kad sustav za ravnotežu smješten u unutarnjem uhu prima drukčije podražaje od ostalih receptora, u prvom redu vidnih. Mozak prima različite informacije, sustav za ravnotežu mu šalje poruku o kretanju, a oči govore da mirno sjedimo. Situacija je još gora kad gledamo kroz bočni prozor i svijet juri kraj nas ili kad se fokusiramo u nešto statično unutar auta (knjiga ili mobitel) jer periferni vid i dalje registrira kretanje. Najbolje je gledati ravno ispred sebe tj. uskladiti pravac kretanja s pogledom. Bolesti kretanja podložnije su žene nego muškarci, a najčešće pogađa djecu između 2 i 12 godina. Ako ste vi ili vaša djeca u toj skupini, pokušajte si olakšati putovanje nekim od ovih savjeta.

  1. Smjestite se tako da gledate ravno kroz prozor

Suvozaču je lako, ali s djecom na zadnjem sjedalu je nešto teže. Ako uistinu teško podnose vožnju, pokušajte im namjestiti sjedalicu na sredinu, da mogu gledati kroz vjetrobran. Ali, pripazite – nikad ne riskirajte sigurnost u vožnji premještanjem djeteta izvan stolice kako biste izbjegli mučninu!

  1. Pripazite na hranu.

Ne odlazite na put gladni, ali jedite najviše 30 minuta prije kretanja. Mnogima više smetaju mliječni proizvodi, a poželjna je lako probavljiva hrana bogata proteinima. Za vrijeme putovanja zgodni su bomboni s pepermintom ili đumbirom jer te arome smanjuju osjećaj mučnine, a zapaženo je i da pomaže žvakanje gume za žvakanje. Krekeri i štapići također nisu loš izbor na putovanju, upijaju višak sline i želučane kiseline, ali i skreću pažnju.

  1. Rashladite se

Skinite višak odjeće – jaknu, kaput – osjećaj topline pogoršava mučninu. Otvorite barem malo prozor čak i zimi, uz osjećaj hladnoće, pomoći će i cirkulacija svježeg zraka.

  1. Izbjegavajte ekrane

Mobitel, tablet, knjiga – sve to skraćuje putovanje, ali ako loše podnosite vožnju, pretvaraju ga u vječnost. Gledajte ispred sebe, a ako se vozite s djecom, zabavu potražite u glazbi, audio pričama i jednostavnim igrama poput kaladonta.

  1. Odspavajte

Tko se vozi s manjom djecom na dugoj ruti, zna osjećaj olakšanja na ono:„Spava“. Putovanje se čini kraće, a dok spavamo nema zbunjivanja mozga zbrkanim signalima. Zato zatvorite oči i pokušajte se malo odmoriti.

  1. Izbjegavajte intenzivne mirise u vozilu

Tko se sjeća školskih izleta autobusom, možda se prisjeti i mirisa banane kao okidača za lančano „slabo mi je“. Ne jedite u autu sendviče sa žestokim salamama i sirevima i nikako ne pušite.

  1. Lijekovi

Ako ništa od ovog ne pomaže, možete potražiti pomoć u ljekarni. Ljekarnik vam može preporučiti tablete protiv mučnine koje možete kupiti bez recepta, primjerice dimenhidrinat Dramine koji je potrebno uzeti 30 minuta prije putovanja.
Ukoliko odlazite na dulje putovanje postoji i skopolamin u obliku flastera koji se lijepi iza uha i otpušta lijek u krvotok tijekom tri dana. Ako ste skloni prirodnim lijekovima, tu su i tablete na bazi đumbira. Pogledajte prije kupovine našu stranicu HAK popusti i provjerite gdje možete iskoristiti popust pri kupovini kao naš član.

Odgovori

Niste pronašli što ste tražili?

Kontaktirajte Autoklub Rijeka za više informacija ili postavite upit.

Učlanite sebe ili cijelu svoju obitelj u Autoklub Rijeka.

Autoklub Rijeka prati posjećenost svojih stranica

Web stranica Autokluba Rijeka prati statističku posjećenost svojih stranica isključivo radi dobivanja nužnih informacija o privlačnosti i uspješnosti svojih stranica te pritom koristi uslugu treće strane pod nazivom Google Analytics.
U koliko ne želite da se prikupljeni podaci šalju na obradu odaberite "Ne prihvaćam".
U suprotnom kliknite "Prihvaćam".