Sajam Intertraffic u Amsterdamu – spoj tehnologije i spektaklaManifestacija koja okuplja 30 tisuća stručnjaka iz cijelog svijeta

U Amsterdamu je održana najveća svjetska manifestacija industrije tehnoloških dostignuća iz sigurnosti cestovnog prometa. Davne, 1972. godine nizozemska metropola prvi put je okupila lidere tržišta prometne opreme i signalizacije. Inačice se događaju i na drugim kontinentima točnije u tri države, u Turskoj, Kini i Meksiku. Na ovogodišnjoj smotri više od 800 izlagača iz 45 država je poslovnim ljudima i široj publici predstavilo trendove i tehničke inovacije na teme: prometna infrastruktura, sigurnost, parkiranje, pametna mobilnost i transportni menadžment. Više od 30 tisuća posjetitelja iz 134 države svjedočilo je evolucijskoj brzini i trendovima napretka sofisticirane opreme podržane najnovijim IT generacijama. Dinamička svjetlosna signalizacija, detektorske petlje, senzorski uređaji, autonomna vožnja, incidentni menadžment, mjerne postaje, sustavi videokontrole, integrirana obrada plaćanja usluga, autonavigacija, pametna urbana mobilnost, alternativna (ekološka) pogonska energija… samo su neka od brojnih područja s demonstriranim produktima transportne industrije.

Ovogodišnje bienale je u četiri dana osim standardnih štandovskih prezentiranja ponudilo i brojne panel diskusije, stručne tribine, tematske konferencije. Radionice za start-up projekte organizirane su na temu prednosti i koristi partnerskih odnosa korporacija i lokalnih uprava u segment rješavanja problema u prometu. Primjerice, na jednoj od održanih radionica raspravljalo se o testiranju prototipa tj. novih proizvoda urbane prometne opreme za povećanje standarda života u gradskim aglomeracijama (Action Cluster Sustainable Urban Mobility). U funkciji je to tzv. Inovacijskog partnerstva pametnih gradova i društvenih zajednica, uz potporu Europske komisije.

Zaštitne ograde

Na temu prometne infrastrukture dominirali su svi vidovi fizičke zaštite sudionika u prometu. Posljednjih godina bilježi se porast broja inovativnih rješenja za osiguranje vozila i pješaka, poglavito u urbanim sredinama. Posebno je interesantan sustav brzog instaliranja ograde RDS (Rapid Deployable system). Dizajniran kao blok SecureGuard CB, koji omogućava postavljanje i uklanjanje ogradnih barijera za nekoliko minuta. RDS sustavi omogućavaju brzo postavljivu zaštitu koja je idealna za osiguravanje mjesta od kritične važnosti tijekom građevinskih radova, za kontrolu prometnih zagušenja, ali i visoko rizičnih događanja. Izvedbe su limitirane do tri metra visine uz različite modularne varijante. Karakterizira ih mogućnost brze montaže, prihvatljiva cijena i vrlo visok stupanj osiguranja kofliktnih točaka u prometu. Otporni su na višestruke udarce, npr. Zaustavljanje teretnog vozilo do 7,5 t s brzinom 50 km/h pod kutem od 90 stupnjeva, što je zajamčeno referentnim certifikatom. Nadalje, pješačka barijera pod imenom SecureGuard je visokoučinkoviti napredni sustav zaštite od nekontroliranog, incidentnog ulaska vozila u pješačke zone. Radi se o armiranim betonskim ogradama s pocinčanom čeličnom konstrukcijom također testirano na udar kamiona težine 7,5 pod kutem od 90 stupnjeva pri raznim ispitnim brzinama, prema kojima se i razlikuju i tipovi izvedbe (standardi PAS 68 : 2010 i 2007). Jednostavna instalacija s relativno plitkim sidrenjem, te brzom ugradnjom uz minimalni vijek trajanja od 20 godina, glavne su odlike ove efikasne zaštite pješaka.

Spasonosne »bačve«

U svakom slučaju, najviše pozornosti u predstavljanju zaštitne opreme na cestama izazvala je korejsko inovativno rješenje odbojne ograde. Pod sloganom »Sigurnost se ne dobiva, ona se dizajnira« tvrtka Shindo patentirala je ETI (Evolution in Traffic Innovation) sustav pod kodnim imenom »Rolling Barrier System«. Ideja je postupno i tamo gdje je to moguće, zamijeniti klasične čelične standardne odbojnike rotirajućim valjcima (bačvama, u žargonu). Oni omogućavaju postupnu apsorpciju udarne energiju vozila u naletu, s rapidno umanjenim mehaničkim rizicima. Rotirajući valjkasti elementi izrađeni od polietilenske smole izrazito su fleksibilni i elastični. Imaju mehanička svojstva slična tvrdoj gumi, odnosno lakši su od nje, a elastičniji od uretana, te se odlikuju visokim stupanjem udarne žilavosti.

Rolling Barrier System

Nalet vozila bez obzira na kut udara, pravocrtno gibanje pretvara u rotacijsko, te produžava vrijeme zaustavljanja, čime se poboljšava amortizacija izazvanih sila. Valjkasti elementi međusobno su neovisno montirani, pa je nakon incidentnog događaja potrebno zamijeniti samo one koji su oštećeni i tako se snižavaju troškovi održavanja. Tvrtka Shindo proizvodi različite valjkaste pregrade za rizične cestovne dionice, tunelske cijevi s horizontalnim krivinama, te u kombinaciji s otvorenim ogradama, tako da se djelomično sačuva krajobrazna vizura. Žuto obojeni, tj. presvučeni PVC folijom, povećavaju vidljivost i vizualno vođenje, čime daju doprinos i u domeni aktivne sigurnosti. U period testiranja ovog revolucionarnog uratka ispitivanja su obavljana s tri kategorije  vozila: osobni automobile od 900 kg pri kutu naleta od 20 stupnjeva, te desettonski kamion (15 stupnjeva) i autobus od 13 t (20 stupnjeva). Uz određene dinamičke različitosti, očekivanja su se pokazala opravdanim te je ovaj model fizičke zaštite u cjelini prihvatljv, što dokazuje sve veća primjena u svjetskim razmjerima.

Susret lidera svjetske transportne i prometne industrije u Amsterdamu manifestacija je moći i širine spoznaje o utjecaju vodećih gospodarskih i političkih subjekata, multinacionalnih kompanija, instituta i istraživačkih ustanova, nezavisnih ekspertnih timova te mnogih drugih. Glavni grad Nizozemske još je jednom u sferi prometne sigurnosti ponudio spektakularni doživljaj sinergije znanosti i struke s dominantnim markentiškim pristupom. Vremenom, kako je rečeno na otvaranju, postala je mnogo više od »izložbene egzibicije«, a istraživački duh i dalje vjerno prati sva nastojanja koja doprinose sigurnosti cestovnog prometa.

Parkiranje

Konstanta koja prati ovu velebnu smotru je parkiranje. I na ovogodišnjoj mega – manifestaciji pojavili se se brojni proizvođači i distributeri sve moćnije sofisticirane parkirališno-garažne opreme. Referentne domene su uglavnom uspostavljene u slijedećim korelacijama: Park&ride – informacijska podrška, operacijski sustav kartičnog plaćanja – modeli ulazno/izlazne kontrole, rezervacija prakirališnih mjesta, izvještavanje i statistika eksploatacije garažnih objekata. U okviru zajedničke platforme »Parking Access & Revenue Control System manufacturers «, pojavljuju se vodeći subjekti na svjetskom tržištu, kao što su IP Parking HQ Europe/NorthAmerica, Loedige Industries Group, MORU Industrial Systems, Neurocar, Bluetop Solar Parking), Park Assist, CUR Systemtechnik GmbH i dr. Svi oni kombiniraju visokokvalitetne hardware i software, internetske solucije u prilazu i organizaciji parkirališno – garažnim kapacitetima. Zajednički ciljevi mogu se sublimirati u slijedećim postavkama: brzo pronalaženje slobodnog parkirnog mjesta, točno navođenje vozača do slobodnog mjesta putem signalizacije i mobilne aplikacije, redukcija prometnih gužvi i nervoze vozača, smanjenje zagađenja i emisije štetnih plinova, jednostavno i brzo plaćanje usluge. Inače, inovativna Smart parking usluga više nije novost ni u Hrvatskoj, pa se postupno i kod nas uvodi tehnologija koja omogućava nadziranje zauzetosti parkirnih mjesta i parkirališta na otvorenom uz pomoć senzora ugrađenih u kolnički površinski sloj. Spomenuti sustav temelji se na djelovanju magnetskog polja i detekcije vozila mjerenjem promjena u zemljinom magnetskom polju koje izazovu vozila u mirovanju ili u pokretu. Idealno je to za precizno brojanje vozila na rampama, podzemnim parkirnim objekatima, otvorenim parkirališti – ma, pronalaženju slobodnih parkirnih mjesta, evidenciju ulazaka u zatvorena parkirališta, te kao dodatna pomoć pri nadzoru naplate parkirnih mjesta. Tehnički podaci za analizu o parkingu evidentiraju se u realnom vremenu poput praćenja dostupnosti parkirnih mjesta, broj izmjena tj. rotacija vozila po parkirnom mjestu, postotak neprikupljenog prihoda po parkirnom mjestu i dr.  Smart parking se jednostavno integrira u postojeće IT okruženje, kao što su parkirni automati ili sustavi za navođenje vozila, kao i u Cloud kapacitete s naprednim sustavom upravljanja. Temeljna prednost je kraće vrijeme traženja parkinga dinamičkom signalizacijom, a racionalnije upravljanje navedenim resursima povećava profitabilnost i povrat uloženih investicija. Na taj način vlasnici parkirališta i koncesionari raspolažu s relevantnim informacijama o vremenu dolaska i odlaska automobila s parkirnog mjesta. S druge strane, policija i komunalna redarstva, zahvaljujući ugrađenim senzorima, sa mjesta učestalih prekršaja tj. gdje su zabranjena parkiranja, dobivaju promptnu informaciju za poduzimanje otklanjanja vozila pomoću »pauka«. Također, ostaje i mogućnost uključivanja vizualnih poruka na »LED stupovima«, npr. rezervacije parkirnih mjesta neke ulice za posebne događaje.

 

Žmigavac, svibanj 2018

Odgovori

Niste pronašli što ste tražili?

Kontaktirajte Autoklub Rijeka za više informacija ili postavite upit.

Učlanite sebe ili cijelu svoju obitelj u Autoklub Rijeka.

Autoklub Rijeka prati posjećenost svojih stranica

Web stranica Autokluba Rijeka prati statističku posjećenost svojih stranica isključivo radi dobivanja nužnih informacija o privlačnosti i uspješnosti svojih stranica te pritom koristi uslugu treće strane pod nazivom Google Analytics.
U koliko ne želite da se prikupljeni podaci šalju na obradu odaberite "Ne prihvaćam".
U suprotnom kliknite "Prihvaćam".