Podaci stanica za tehnički pregled - prosječna starost vozila 14,63 godineVozni park je sve stariji, gotovo svako peto vozilo pada na tehničkom pregledu, a najčešći kvarovi su na uređajima za osvjetljavanje i signalizaciju te kočenje
- 20.02.2025
- Objavio: Lara Vrsalović
- Kategorija: AK Rijeka, Magazin, Tehnički pregledi

Početkom svake godine Centar za vozila Hrvatske objavljuje podatke o tehničkim pregledima za proteklu godinu. Prati se starost svih vrsta vozila, vrste neispravnosti, vrste vozila, prijeđena kilometraža pa čak možete pronaći i informacije o tome koje marke vozila najbolje, a koje najlošije prolaze na tehničkom pregledu.
Svake godine najviše pažnje privuče podatak o starosti voznog parka na našim prometnicama. Iz godine u godinu ta je brojka sve veća i prošle godine je prosječno vozilo u Hrvatskoj bilo staro 14,63 godine. Usporedbe radi, 2014. godine ta je brojka iznosila 13,07 godina. Kad se radi samo o osobnim vozilima, prosječna starost je 13,87 godina odnosno 67 % osobnih vozila na našim cestama je starije od 10 godina. Broj prvih registracija u RH u kategoriji novih vozila veći je nego prošle godine no i dalje prednjače registracije rabljenih vozila.
Tijekom 2024. godine redovnom tehničkom pregledu pristupilo je 2.497.058 , a neispravno ih je bilo 427.256 odnosno 17,1 % posto vozila nije prošlo tehnički pregled prilikom prvoga pregleda. Neispravna vozila imala su u prosjeku nešto više od pet grešaka. Od uočenih nedostataka najveći broj se odnosi na uređaje za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju, 22,89% te na uređaje za kočenje, 22,29 %.
Podsjećamo da kad padnete tehnički pregled imate rok od 15 dana da otklonite nedostatke i ponovite tehnički pregled bez plaćanja. Poželjno je otići na tehnički pregled koji dan prije isteka registracije kako biste stigli na vrijeme otkloniti eventualne nedostatke jer nakon isteka registracija ne smijete tim vozilom sudjelovati u prometu. Na primjer, ako prometna dozvola ističe 15.2. na tehnički pregled i produljenje valjanosti prometne dozvole možete doći na bilo koji dan između 1.2. i 15.2., a prometna dozvola vrijedit će do 15.2. iduće godine.
Raste broj električnih vozila
Zanimljivi su i podaci o prolaznosti prema markama vozila kad se gleda starost vozila. Tako statistika pokazuje da kad se radi o vozilima starijim od 10 godina, najbolju prolaznost imaju Volvo, Mazda i Nissan. Kad se radi o vozilimas kilometražom većom od 100.000, najbolje prolaze Mercedes, BMW i Volvo. Analizom su obuhvaćene marke osobnih automobila (M1 kategorija) kojih je bilo više od 2000 na redovnom tehničkom pregledu.
Broj električnih i hibridnih vozila u Hrvatskoj i dalje kontinuirano raste, a podaci Centra za vozila Hrvatske pokazuju da je taj trend posebno ubrzan nakon 2020. godine. Značajan je porast registriranih vozila s alternativnim pogonom pri čemu hibridna vozila čine najveći udio. Uz njih, bilježi se i postupni rast broja potpuno električnih automobila.
Ovaj porast može se pripisati raznim čimbenicima, uključujući državne poticaje za kupnju ekološki prihvatljivih vozila, razvoj infrastrukture za punjenje te sve veću svijest vozača o prednostima električne mobilnosti. Očekuje se da će se ovaj trend nastaviti i u nadolazećim godinama, kako tehnologija napreduje, a tržište postaje pristupačnije široj populaciji. U Primorsko-goranskoj županiji među osobnim vozilima, najzastupljenija su ona na benzin (70.480), dok je dizelskih vozila 69.592.
Detaljne statistike za 2024. godinu možete pronaći na stranicama Centra za vozila Hrvatske.