Održavanje vozila i servisni intervali

Svako vozilo se nakon određene prijeđene kilometraže mora u potpunosti provjeriti. Životni vijek vašeg automobila bit će puno duži ako se on redovito održava, a održavanje vozila je i preduvjet sigurnosti u prometu te tehničke ispravnosti. Iznimno je važno servisne intervale provoditi sukladno planu i rasporedu održavanja pojedinog vozila. Pokazivač servisnih intervala na brzinomjeru vašeg vozila podsjeća kada bi trebalo obaviti sljedeći servis. Također,  u servisnoj knjižici pojedinog vozila stoji kada dospijeva idući servis te što treba mijenjati. Svaki pojedini proizvođač za svako vozilo u svojoj ponudi točno propisuje kada se i što mijenja na određenom servisu, pa samim time u današnje vrijeme ne možemo generalizirati i govoriti što se i kada mijenja. Naravno, neki radovi provode se ovisno o starosti vozila ili prijeđenoj kilometraži, kao i dotrajalosti potrošnih dijelova.

Nema univerzalnog roka trajanja

Intervali promjene u pravilu ovise o prijeđenim kilometrima i mogu biti u rasponu od 60.000 km do 210.000 km ovisno o modelu, motoru i radnim uvjetima određenog vozila koje je propisao pojedini proizvođač. I dok je nekada na starijim vozilima bilo normalno zupčasti remen (remen distribucije) mijenjati na od 60-90.000 km, na vozilima novije generacije u prosjeku se mijenja  na 160.000 km. Pojedini proizvođači čak  preporučuju izmjenu i na preko 200.000 km ili u određenom broju godina, naravno što prije istekne.

Filter goriva mijenja se u prosjeku na svakih 90.000 km. Radi se o  papirnatom ulošku koji služi sprječavanju ulaska većih čestica prljavštine ili hrđe u sustav za dovod goriva. Ako se ovaj filter zapostavi i ne promijeni na vrijeme, može izazvati smanjeni protok goriva i pad performansi vozila.

Filter zraka zadržava grube nečistoće iz zraka te mu je svrha da zrak koji se miješa s gorivom kako bi se stvorila smjesa za unutarnje sagorijevanje pročisti od nepoželjnih čestica i spriječi njihov ulazak u motor. Kako različita strana tijela završavaju na rešetkama ovog filtera, tijekom vremena filter će se zaprljati, a zatim i začepiti. Vožnja s filterom koji je u ovakvom stanju stvara rizik od smanjenja protoka zraka prema motoru, što remeti odnos mješavine zraka i goriva u cilindru i odražava se na ukupne performanse automobila. I ovaj se filter mijenja u prosjeku na 90.000 km.

Redovita zamjena ulja čuva motor

Redovita izmjena ulja u motoru jedna je od važnijih stavki o kojima treba voditi brigu. Izmjena ulja u motoru i filtera ulja vrši se jednom godišnje ili nakon prijeđenih 30.000 km no imajte na umu da taj interval postaje kraći što je vozilo starije i s više prijeđenih kilometara. Ako ne promijenite ulje na vrijeme ono gubi viskozitet pa će se određeni dijelovi motora ubrzano habati i doći će do trajnog oštećenja. Može se čak dogoditi da morate zamijeniti cijeli motor pa je jasno da se radi o jako skupom nemaru. Kad se mijenja ulje obvezno se mijenja i filter. Na izmjeni ulja i filtera ne treba štedjeti jer je ta ušteda beznačajna u usporedbi s mogućim troškovima popravka.

Ono što je sigurno, bez obzira na proizvođača – kontrolu i izmjenu kočione tekućine u sustavu treba napraviti najmanje svake dvije godine. Ona osigurava pouzdano kočenje pa je jasno da se radi o jednoj od najvažnijih tekućina u automobilu. Osobina kočione tekućine je da na sebe navlači vlagu što direktno utječe na njenu kvalitetu. Povećanjem postotka vlage smanjuje se vrelište tekućine, ona se pregrijava, a kočnice gube učinkovitost. U konačnici, to može dovesti do propadanja papučice kočnice i tragičnih posljedica.

Kako bi bili potpuno sigurni kada i što trebate mijenjati najbolje se posavjetovati s vašim serviserom.

Što možemo sami?

Vremenski period između dva servisna intervala može biti dug te vam dajemo par savjeta za kraj, ono što možete sami učiniti na svom vozilu kako bi bili siguran sudionik u prometu.

  1. Provjeravajte tlak u gumama svog vozila- produžit ćete vijek trajanja, smanjiti potrošnju goriva i biti siguran sudionik u prometu.
  2. Provjerite dubinu gaznog sloja guma – za ljetne gume ona se kreće min 3 mm, dok je za zimske gume min 4 mm
  3. Kontrolirajte razinu ulja i tekućina – rashladna tekućina za hladnjak, tekućina za kočioni sustav, tekućina za pranje stakla
  4. Provjeravajte metlice brisača – uslijed vremenskih utjecaja one pucaju nakon čega više ne mogu uklanjati vodu s vjetrobrana što može biti izrazito opasno
  5. Provjeravajte svjetla i ostale signalne uređaje – ako ne rade niste dovoljno vidljivi a samim time niti sigurni sudionik u prometu

Kako bi bili sigurni i vozili se sigurno iskoristite članske pogodnosti koje imate kao član Autokluba Rijeka i besplatno kontrolirajte vaše vozilo u našem autoservisu na Preluku!

Odgovori

Niste pronašli što ste tražili?

Kontaktirajte Autoklub Rijeka za više informacija ili postavite upit.

Učlanite sebe ili cijelu svoju obitelj u Autoklub Rijeka.

Autoklub Rijeka prati posjećenost svojih stranica

Web stranica Autokluba Rijeka prati statističku posjećenost svojih stranica isključivo radi dobivanja nužnih informacija o privlačnosti i uspješnosti svojih stranica te pritom koristi uslugu treće strane pod nazivom Google Analytics.
U koliko ne želite da se prikupljeni podaci šalju na obradu odaberite "Ne prihvaćam".
U suprotnom kliknite "Prihvaćam".