Utvrda Frankopana

Sasvim slučajno, bez nekog posebnog razloga i bez ikakvih očekivanja provela sam jedan vikend u Ogulinu. Jedva da sam ikad i mislila o tom gradu. U neka davnija vremena dok sam jos putovala vlakom u Zagreb, a to je bilo jako, jako davno, Ogulin je bio samo jedna, ne baš privlačna željeznička stanica. Dakle moje asocijacije pri spomenu Ogulina vezale su se uz željezničku stanicu i kiseli kupus.

Odmah na početku odustajem od toga da opisujem koliko je Ogulin ugodan i lijep grad, okružen prekrasnom prirodom oslikanom jesenjim bojama i ozvučen obrušavanjem Dobre u Đulin ponor, tik ispod drvenog kaštela Frankopana.

Mislim da ćete lakše preživjeti moje amaterske fotografije od amaterskog pisanja pa lijepo u galeriji pogledajte što je to vrijedno posjete Ogulinu i okolici.

Ono zbog čega sam odlučila napisati i objaviti ovaj članak na portalu posvećenom cestovnom prometu je vozačka kultura stanovnika Ogulina.

Pomislit ćete da pretjerujem, ali ja sam stvarno ostala u pozitivnom šoku kad sam htjela prijeći ulicu. Bez izuzetka, svaki put se je automobil zaustavio. Kako sam poprilično senzibilizirana za problematiku sigurnosti prometa na cestama mom oduševljenju nije bilo kraja. Primijetila sam da u užem centru imaju puno pješačkih prijelaza, prilično blizu jedan drugom pa je možda i to razlog da vozači voze sporije te mogu na vrijeme zaustaviti vozilo i propustiti pješake. Jedna djevojka, kad sam joj prenijela svoje oduševljenje ponašanjem vozača prema pješacima, nasmijala se i rekla da je to prvo što ih nauče u auto školi.

Nisam htjela stati samo na svojim dojmovima nego sam zamolila PU Karlovačku da mi pošalju statističke podatke o stradanjima pješaka u prometu u Ogulinu. Evo njihovog odgovora: “Drago nam je da ste na području naše policijske uprave bili ugodno iznenađeni prometnom kulturom naših vozača. Policijska uprava karlovačka, pa tako i PP Ogulin ulažu velike napore u prometnu edukaciju građana različite životne dobi i to kroz različite preventivne programe u odgojno obrazovnim ustanovama i kroz medije.

Što se tiče prometnih nesreća u kojima su sudjelovali pješaci u razdoblju od 1. siječnja do 31. listopada 2012. godine na području PP Ogulin evidentirali smo 5 prometnih nesreća, dok smo u istom periodu prošle godine evidentirali 9 prometnih nesreća. Znači evidentno je smanjenje tih prometnih nesreća za 44,5 posto. U navedenih 5 prometnih nesreća 5 pješaka je lakše ozlijeđeno, i u njima su dva pješaka uzrokovala prometnu nesreću nepažljivim i nepropisnim prelaskom kolnika van obilježenog prijelaza, dok su 3 prometne nesreće uzrokovali vozači nepropisnom radnjom vozila u prometu i ne propuštanjem pješaka na pješačkom prijelazu.”

Asocijacije na Ogulin su se potpuno promijenile, najsnažnija je vezana uz prometnu kulturu!



Odgovori

Autoklub Rijeka prati posjećenost svojih stranica

Web stranica Autokluba Rijeka prati statističku posjećenost svojih stranica isključivo radi dobivanja nužnih informacija o privlačnosti i uspješnosti svojih stranica te pritom koristi uslugu treće strane pod nazivom Google Analytics.
U koliko ne želite da se prikupljeni podaci šalju na obradu odaberite "Ne prihvaćam".
U suprotnom kliknite "Prihvaćam".