U Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture predstavljen je projekt »Go rail – Go green« kojem je cilj preusmjeriti prijevoz tereta iz luke Rijeka s cestovnog na ekološki prihvatljiviji željeznički promet. Projekt se provodi uz potporu milijun eura iz EU programa Marco Polo čiji je cilj smanjiti  cestovni  promet preusmjeravanjem na željeznički i brodski. Vlasnicima robe koja stiže u luku Rijeka subvencionirat će se do 30 posto cijene prijevoza tereta kontejnerskim vlakom.

Istraživanje Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu pokazalo je kako je potrošnja energije u željezničkom prometu manja za 2,7 puta od potrošnje u cestovnom, dok je na pruzi značajno manja i emisija štetnih plinova. Prednost željeznica je brži transport, brži prijelaz granice i rasterećenje cesta za turističke sezone. Zanimljivo je da se čak 75 posto tereta iz luke Rijeka dalje transportira kamionima.

Cilj programa Marco Polo je cestovne pravce rasteretiti za 20 milijardi tonskih kilometara godišnje, što je jednako prometovanju 700 tisuća kamiona godišnje na relaciji Pariz – Berlin. Subvencijama kroz ovaj program EU podržava promjene u transportu u ključnoj, početnoj fazi, prije nego što dosegnu razinu isplativosti. Subvencije pokrivaju razdoblje od dvije do pet godina, nakon čega projekti postaju samostalno održivi na tržištu. Do sada je sredstva iz ovog fonda iskoristilo više od 400 poduzeća u Europi, pri čemu samo u ovoj godini fond raspolaže sa 60 milijuna eura.

 



Odgovori

Autoklub Rijeka prati posjećenost svojih stranica

Web stranica Autokluba Rijeka prati statističku posjećenost svojih stranica isključivo radi dobivanja nužnih informacija o privlačnosti i uspješnosti svojih stranica te pritom koristi uslugu treće strane pod nazivom Google Analytics.
U koliko ne želite da se prikupljeni podaci šalju na obradu odaberite "Ne prihvaćam".
U suprotnom kliknite "Prihvaćam".